A Google leállította a Nexus One mobil közvetlen online forgalmazását

Milkovits Gábor, 2010. július 18. 18:37

Mától nem kapható a Google online boltjában a Nexus One, a keresőcég saját márkanevét viselő, Android-rendszerű csúcs-mobilkészüléke.

A direkt értékesítés nyilvánvalóan nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: bár a Google mindeddig nem ismertetett konkrét eladási adatokat, szakértői becslések szerint aligha adtak el néhány százezernél több Nexus One-t január óta, túlnyomó részüket pedig a szolgáltatók értékesítették. Ez utóbbi nem is csoda, mivel a mobil kártyafüggetlenül 529 dollárba kerül, illetve került. A http://www.google.com/phone oldalról mostanáig amerikai, brit, szingapúri és Hong Kong-i vásárlók vehették meg a Google telefont, amúgy pedig Amerikában a T-Mobile USA, míg Európában egyedül Nagy-Britanniában, a Vodafone előfizetésével kapható a készülék.

Elemzők szerint a Nexus One (eddigi) kudarca összetett: ami a kártyafüggetlen értékesítést illeti, az ilyen csúcskategóriás telefonoknál eleve nem lehet komoly eladásokkal számolni ilyen módon, annak ellenére, hogy a Google szerette volna megtörni a szolgáltatók hatalmát a mobilpiacon. Ezzel szorosan összefügg, hogy az egyébként igen népszerű Android platform számos más, olcsóbb készüléken is elérhető, amelyek így nagyjából ugyanazokat a funkciókat tudják, mint a Nexus. Az egyetlen különbség talán az, hogy a legújabb Android-kódok mindig a Nexus One-on érhetők el először, ahogy például most is a rendszer 2.2-es verziója. Szintén negatívumként említik, hogy tulajdonképpen elmaradt a termék reklámozása, hiszen például a tv-ben vagy a rádióban soha nem jelentek meg Nexus One hirdetések. Ráadásul az online értékesítés miatt a vásárlók nem vehették kezükbe a készüléket, pedig látatlanban ilyen drága dolgot venni nem sokan szeretnek.

A Google természetesen nem áll le a Nexus One forgalmazásával a szolgáltatók felé, bár azt nem lehet még tudni, hogy mely új piacokat tervezik célba venni a közeljövőben. A készülék mindenesetre továbbra is jó utolsó lépcsős tesztterepet kínál a cég számára ahhoz, hogy élesben tegye próbára Android-újításait.