Több mint 120 százalékkal nőtt az econet.hu árbevétele

MTI Sajtóadatbank, 2010. augusztus 27. 08:45

Az econet.hu Nyrt. idén az első félévben 122 százalékkal növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan veszteségét 40 százalékkal csökkentette az előző év azonos időszakához képest - közölte a társaság 2010 első féléves konszolidált, nem auditált gyorsjelentésében.

Az econet.hu médiaportfóliójának kibővítése eredményeként 2009 első félévéhez képest 2010 első félévére a társaság árbevétele több mint 900 millió forinttal, 122 százalékkal, 1 640 749 000 forintra nőtt.

Az árbevétel növekedésével párhuzamosan a bővülés miatt megnövekedett ugyan a csoport költségszintje is, mindemellett az üzemi, illetve kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) veszteség is mintegy 50 százalékkal javult a bázisidőszakihoz képest. Előbbi 279 millió forintra, utóbbi 205 millió forintra csökkent.

A 2009 és 2010 évi egyszeri tényezők hatásait kiszűrve az első félévben az adózott veszteség 40 százalékkal, 176 millió forinttal, 262 millió forintra csökkent.

A növekedés a bázisévi számban még nem szereplő NeoFM-nek, EXIT magazinnak, Fidelio Estnek és Time Out Budapestnek, valamint a bázisévi számban csak kisebb mértékben szereplő Facebook reklámértékesítésnek tudható be, illetve kisebb részben hozzájárult az EMGPrint úgynevezett Custom Publishing szegmense (különszámok) javuló teljesítménye is.

Az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának értékesítési portfóliója a válság ideje alatt tovább bővült egyrészt a print területen, valamint az elektronikus médiában egy országos kereskedelemi
rádióval.

Az econet.hu Nyrt. a médiapiacra fókuszáló hazai középvállalkozás, a médiaszektor egyetlen tőzsdei reprezentánsa. A médiacsoport értékesítési portfóliójába tartoznak a Pesti Est és Est Lapok, az EXIT és a TimeOut magazin, a NeoFM országos kereskedelmi rádió, a radiocafé 98.6, a Facebook magyarországi hirdetési felületei, valamint az eco.hu, freeblog.hu, est.hu portálok és
számos egyéb print és online kiadvány, amelyek összesített elérése meghaladja a 3 millió főt.

A társaság 2010 augusztusában sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. Az econet.hu médiaportfólió és a Geomédia Zrt. portfóliójának értékesítési feladatait a két társaság által alapítandó EMG Sales House Kft. fogja ellátni a jövőben, melyben az econet.hu csoport 74 százalékos részesedéssel bír majd.

Az econet.hu alaptőkéje 5 milliárd 851 millió forint, 2009 évi árbevétele 2,1 milliárd forintot ért el.

Az exonet.hu részvényei a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájába tartoznak, a részvényt csütörtökön 98 forinton jegyezték, ára nem változott az előző naphoz képest. A papír egy éves maximum ára 151, egy éves minimum ára 56 forint volt.