Az ügyfelek harmada preferálja az internetes biztosításkötést

MTI Sajtóadatbank, 2010. szeptember 13. 08:44

Az Union Biztosító felmérése szerint az ügyfelek 31 százaléka inkább interneten köt biztosítást, mint hagyományos módon, ehhez azonban olyan termékek is kellenek, amelyeknél kevés adatot kell megadni a szerződés megkötéséhez.

A 30-39 éves korosztály az, amely legjobban vonzódik az internetes biztosításkötéshez, 42 százalékuk választotta azt a felmérés során. Nem várt eredmény volt az, hogy még az 50-59 év közti megkérdezetteknek is a negyede választotta az on-line biztosítást.

 A közlemény kifejti, hogy a hagyományos biztosítási termékek nem tehetők fel automatikusan az internetre. A vásárlók az olyan on-line biztosítást keresik, amely kevés adat megadásával hozható tető alá. Ugyan ezt erősítette meg szerdán a biztositas.hu internetes alkusz társaság az MTI-nek: ősztől több biztosító olyan egyszerűsített cascóval lép piacra, amelynél a szerződéskötéshez a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) adatai elegendőek, és amennyiben használt az autó, nincs szükség helyszíni szemlére sem.

 Az Union Biztosító tapasztalata szerint nem csak a szerződéskötést, hanem a díjfizetést, a kárbejelentést és a kapcsolattartást is interneten akarják intézni az ügyfelek. Az így szinte automatává tett ügyintézés olcsóbbá teszi a biztosítást. Ez például a cascónál 10 százalék árengedményt jelent.