Globalizálódó üzletek

, 2000. április 19. 19:54
A Cap Gemini Magyarország is részévé vált a Telecom GBU-nak (Global Business Unit) - jelentette be a Cap Gemini Group. Ezzel a stratégiai lépésével a vállalatcsoport magyarországi tagja felkészültségét jelzi a piac globalizációs trendjeinek követésére, azaz hogy országhatároktól függetlenül is képes partnereinek szolgáltatni.
A korábbikban idehaza szinte kizárólag telekommunikációs projekteket menedzselő Cap Gemini Magyarország ma már az üzleti, informatikai tanácsadást helyezi előtérbe, és az anyavállalat támogatásával a háta mögött ezt kínálja partnereinek is.

A Cap Gemini Csoport az információáramlás minőségi változása következtében globalizálódott - a hagyományos tér- és időfogalmat maga mögé utasító, az üzleti életet is átstrukturáló világ kihívásaira adott válaszként -, alkalmazkodva a változó piaci trendekhez. Az országhatároktól független GBU-ban a telekommunikáció, a média és a hálózatok területén végzett tevékenységét egyesítette.

A Cap Gemini és a skandináv ERP-szállító IFS összeállt, hogy komplett front- és back-office megoldást (.com-in-a-box) ajánljon ma még csak a skandináv, de év végére már a holland és a francia start-up cégek számára is. Az idén várható 10-15 felhasználótól körülbelül 15 millió USD bevételre számító cégegyüttes 500 embert kíván az e-divízióban foglalkoztatni. A skálázható és csak a szoftvert tekintve olcsó termék esetében elsősorban a bevezetéséhez kötődő konzultációtól várnak (1:4 arányban) komoly bevételt. Mivel a Cap Gemininek tavaly még akadtak gondjai a start-up értékesítéssel, a bejelentés mögött valószínűleg az Ernst&Young tanácsadási üzletágával várható nyári egyesülés révén a cégbe integrálódó potenciális szakértelem áll.