Töretlenül bővül a Vatera.hu forgalma

MTI Sajtóadatbank, 2010. november 12. 13:33

A Vatera.hu átmenő forgalma 43 százalékkal, nettó árbevétele pedig 44 százalékkal nőtt az idei új üzleti évben, április és október között, az előző év hasonló időszakához viszonyítva; ezt a trendet szeretnék tartani a továbbiakban is - jelentette be Csupor Erik, a Vatera.hu ügyvezető igazgatója a novemberben tízéves születésnapját ünneplő Vatera sajtótájékoztatóján.

A felhasználók száma ugyanezen periódusban 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott. A portálon 2010-ben átlagosan havonta 850 ezer licit futott, amiből több mint 330 ezer sikeres eladás született.

A Vatera legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált. A nyereség jelentős részét mindig visszaforgatják marketingtevékenységre, ismertette Csupor Erik, ami segít a magas növekedési ráta fenntartásában.

Gerő Viktor, az allegroup.hu ügyvezetője elmondta: az egykoron garázscégként indult Vatera.hu mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden 8. magyar regisztrált a Vaterán. A kilencedik leglátogatottabb magyar portál, ismertsége 81 százalékos a magyar internetezők körében.

A legnagyobb magyar online piactéren megjelentek a hagyományos bolti kereskedelem jelentős képviselői is az eladók sorában.

Az idén a divat- és ruházati cikkek vitték a pálmát, a vaterázók termékszám és átmenő forgalom alapján ezekre licitáltak leggyakrabban. A forgalom alapján kiemelkednek az otthon/építkezés, számítástechnika, autó-motor, műszaki cikk és elektronika termékkörök is. Októberben a legtöbben laptopot, kandallót és csizmát kerestek az aukciós oldalon.

Idén ősszel új kategóriákkal is bővült az aukciós oldal: a növekvő igények miatt, valamint az átláthatóbb kínálat céljából megszületett a delikátesz, drogéria és állattartás kategória is, amelyekben jelenleg 32 ezer termék fut.

Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; mára az online értékesítés lehetőségét és előnyeit komoly nagy partnerek is kihasználják, így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak.

"Azt tapasztaljuk, hogy felhasználóink vásárlási kedve töretlen, ugyanakkor az online kereskedelemben is egyre inkább keresik az azonnali vásárlási lehetőségeket. Ennek eredménye, hogy a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut, és a termékek 95 százaléka villámáron azonnal leüthető" - ismertette Csupor Erik.

Az ügyvezető igazgató elmondta: folyamatban van a TeszVesz.hu és a Vatera.hu átvilágítása, szeretnék még egyszerűbbé tenni a felületeket, elmélyíteni a szinergiákat (a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1-jei hatállyal egybeolvadt, és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét), s az átjárhatóságot is próbálják könnyíteni. Arculatváltáson is
gondolkodnak.

A hagyományos netes adás-vételek mellett a Vatera a jótékonysági aukcióknak is nagy teret ad. Az elmúlt két évben számos karitatív árverés futott a portálon, ahol a szervezők a befolyt összegeket többek között az árvíz-, valamint a vörösiszap-károsultak megsegítésére ajánlották fel, több mint 10 millió forint értékben.

Csupor Erik hangsúlyozta: piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, évente több tízmillió forintot költenek a biztonságra. A csalások megelőzése érdekében tavaly csalófigyelő rendszert alakítottak ki, amely a múltbeli magatartási és cselekvési minták elemzésével szűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera egy önálló, több főből álló biztonsági csapatot is foglalkoztat.