360 millió dollár 24 óra alatt: rekordot döntött az új Call of Duty

Kiss Ádám Zoltán, 2010. november 12. 17:54

A "Call of Duty: Black Ops" bevételei alapján az eddig valaha volt legsikeresebb játéknak ígérkezik, eladásai az iparág éves bevételeit is befolyásolhatják.

Amikor nem is olyan régen egyes elemzők azt jósolták, hogy a korábban marginálisnak tartott videojáték-piac akár a 20 milliárd dolláros éves bevételt is elérheti, hangos volt a világ az ellenzők nyilatkozataitól. Mára kiderült, hogy a konzolok világa teljes jogú, elsővonalbeli szórakoztatóipari ágazattá vált, és ezt igazolják a már jól ismert Call of Duty új részének értékesítési mutatói is. Az előző rész, a „Modern Warfare 2” sem szégyenkezhetett 4,7 millió eladott példánnyal és az első napon elért 310 millió dollárral. A most megjelent Call of Duty: Black Ops azonban ezt is túlszárnyalta, méghozzá nem is kis mértékben, az első 24 óra alatt 360 millió dolláros bevételt hozott. Ezzel a katonai témájú játék egyenesen a hírhedt Super Bowl reklámbevételekkel került egy ligába, ezek pedig mérvadó csúcsszámai a reklámszakmának. A Call of Duty: Black Ops-t gyártó Activision Blizzard Inc. Ezt az eredményt úgy érhette el, hogy  5,6 millió példányt adott el a legelső napon. A játék elsőként az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában került a boltok polcaira 60 dolláros áron. A videojátékok piaca évről évre bővül, és míg most csupán ez az egyetlen játék képes lehet az elemzők várakozásait is felülmúló eredményt generálni az egész szektor számára, az emelkedő ív végét még nem is látni. Ami tény, hogy a konzolok piaca kezdi leváltani a korábbi évtizedek bevált, megbízható pénztermelő ágazatait, mint a zene és film piacot, melyeknek eddig nem sikerült a digitális világ kihívásaira megfelelő reakciót adni.