Sziget Fesztivál szponzorációért kapott díjat a Vodafone

Kiss Ádám Zoltán, 2010. november 28. 09:17

A hatodik alkalommal megrendezett Mecénás napon a „projekt” kategóriában többek között a Szigetfone-ért, és a Sziget Iránytű alkalmazásért nyert díjat a Vodafone.

A Műcsarnokban megrendezett Mecénás Napi Díjátadó Gála és Árverésen átadták a Summa Artium Díjakat, amelyekkel a kultúrával és művészetekkel együttműködő, azokat kiemelkedő módon támogató vállalatokat és magánszemélyeket ismerik el. A Vodafone és a Sziget Fesztivál közötti együttműködés keretében a mobilszolgáltató a Fesztivál főszponzora lett. Ez logikus lépés volt a vállalat életében, hiszen a sport mellett kiemelten támogatja a fiatalok körében oly népszerű zenei fesztiválokat, koncerteket.

 

A Vodafone a szponzorációk esetében megszokottaktól eltérő módon nem egyszerűen csak pénzügyileg támogatta a fesztivált, hanem számos olyan új szolgáltatást vezetett be, amelyek valós értéket jelentettek és jelentenek a látogatóknak. Ezek közül a legnépszerűbb a Szigetfone volt, de a mobilszolgáltató olyan mobilpénztárca (mobil payment), mobil média és „gép-gép közötti” (machine to machine) megoldások sorával jelentkezett a fesztiválon, amelyek mind a hazai, mind a külföldi Sziget-látogatók számára kényelmesebbé tették a fesztiválozást. A Virtuális Szigeten elindult a Vodafone Sziget program mobilinformáció több nyelven, a Sziget Iránytű kiterjesztett valóság alkalmazás a navigációjukat könnyítette meg, ugyanakkor mobilon is vásárolhattak napijegyet a fiatalok, vagy akár mobillal is fizethettek egyes termékekért, elsőként a kávéért. Ez az együttműködés hozzájárult ahhoz, hogy a Sziget Fesztivál tovább folytathassa térhódítását, a Vodafone pedig élesben próbálhatott ki új technológiákat.