Jól sikerült a „fekete péntek”

Kiss Ádám Zoltán, 2010. november 28. 20:46

A karácsonyi bevásárlási szezont nyitó, és forgalmával egyben az első kézzelfogható kereskedelmi adatokat produkáló nap igen sikeres volt, 16 százalékkal nőtt az online vásárlás, a PayPal forgalma 27 százalékkal bővült.

Az év legfontosabb kiskereskedelmi időszakának nyitó napja, a fekete péntek sikere egyben sejtéseket ad arról, hogy mire is számíthatunk ebben a szezonban. Az első Amerikából befutó adatok bíztatóak, az előző év hasonló időszakához képest az online kiskereskedelmi bevételek nagyjából 20 millió dollárral bővültek, 170,19 millióról 190,8 millióra, ami 15,9 százalékos bővülést jelez. Hasonlóan a tavalyi adatokkal összemérve a legnagyobb online fizetőrendszer, a PayPal forgalma 27 százalékkal nőtt. 26,7 százalékkal többen érkeztek a vásárlók közül a kereskedelmi oldalakra, ám az igazi változás a mobil fizetés terén jelentkezik.

A 2009-es adathoz képest bődületes, 310 százalékos növekedés jelentkezik a mobil eszközökkel történő fizetés területén. Ez ugyan abszolút volumenben még nem átütő, ám egy új trend felerősödését jelzi, illetve figyelmezteti az online szolgáltatásokra is építő kereskedőket, hogy a közeljövőben a mobil fizetés elfogadása megkerülhetetlen lesz.