Az olajkatasztrófa "népszerűbb" volt a neten a celebeknél

Milkovits Gábor, 2010. december 3. 17:48

A Yahoo felmérése szerint Amerikában idén a legtöbben a BP olajfúrótornyának katasztrófájára voltak kíváncsiak, legalábbis ez szerepelt a leggyakrabban az internetes keresések között.

A tengeri olajkatasztrófa népszerűségben megelőzte a szokásos hírességeket, sőt, a második helyen sem egy celeb, hanem a foci szerepelt. Ennek oka nyilvánvalóan a világbajnokság: az amerikaiak egy jelentős része nem is futballrajongásból, hanem az ismerethiány miatt keresett rá a kifejezésre a világhálón, így elég gyakoriak voltak például a lessel kapcsolatos keresések. A listán aztán Miley Cyrus, Kim Kardashian és Lady Gaga következik, majd ismét egy kivétel, mégpedig az iPhone. A 7-10. helyeken Megan Fox, Justing Bieber, az American Idol és Britney Spears található. Érdekesség, hogy a mobiltelefonokon egészen másképpen alakult a sorrend: itt az NFL vezeti a listát, aztán jön Lady Gaga, Rihanna, Sandra Bullock és az NBA. A labdarúgó-vb a hatodik lett, aztán következik Justin Bieber, az American Idol és a téli olimpia, míg a BP katasztrófája csak a 10.

A Yahoo most először más országok kereséseiről is közölt adatokat: Brazíliában például az első három helyen csak futballisták szerepelnek. Nagy-Britanniában a három legnépszerűbb keresési kifejezés az országos lottó, a munkaügyi központ és az időjárás volt az idén.