Böngésző piac: a Chrome gyorsan tör előre

Vértes János Andor, 2011. január 3. 14:47

2010 a Chrome éve volt a böngészőpiacon, a Google böngészője tíz százalékra növelte a piaci részesedését, javarészt a még mindig domináns Internet Explorer rovására. Veszített valamelyest részesedéséből a Firefox is, míg a Safari a Chrome mellett a növekvő ágban van.

A Microsoft vígasza az lehet, hogy több hónapos piacvesztés után az elmúlt két hónapban újra enyhe emelkedés volt tapasztalható: az IE9 révén az Internet Explorer novemberben 0,4, decemberben 0,5% növekedést produkált. Ezzel együtt 2010-ben az IE tartóan 60% alá került, bár az 50% feletti pozíciót egyelőre biztosan őrzi, jelenleg 57 százalék körül mozog. 

A Mozilla Firefox - bár szintén veszített néhány százalékot - maradt a második 22,8 százalékos piaci részesedéssel, a Chrome pedig feljött a harmadik helyre 10 százalékkal. Ugyancsak növelte részesedését az Apple Safari 5,6 százalékról 5,9 százalékra, és még az Opera is említést érdemel a maga a maga 2,2 százalékával.