Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 21. 09:10

Az idén 10 milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay internetes kiskereskedelmi értékesítési portál.

A 2010-es negyedik negyedévben az eBay értékesítési árbevétele 5 százalékkal 2,5 milliárd dollárra emelkedett, éves értékesítési árbevétele pedig elérte a 9,2 milliárd dollárt. A portálon eladott cikkek száma a negyedik negyedévben tíz százalékkal emelkedett a 2009-es negyedik negyedévihez képest.

 Az idei évre 10,3-10,6 milliárd dolláros értékesítési árbevételt vár az eBay. Nyeresége pedig az árbevétel várt 15 százalékos növekedésénél nagyobb mértékben emelkedik majd.

 A tavalyi utolsó negyedévben és az egész évben azonban csökkent a nyeresége: a negyedik negyedéves 59 százalékkal 559 millió dollárra, az éves pedig 25 százalékkal 1,8 milliárd dollárra. Igaz, a 2009-es bázis értékek magasak, mivel az eBay ekkor adta el internetes telefon szolgáltató érdekeltsége, a Skype többségi részesedését.

 Az eBay bevételi forrásai az internetes értékesítési portál mellett a PayPal fizetés bonyolító szolgáltatással is bővültek tavaly. Az internetes számlakiegyenlítési lehetőségek igénybe vétele rohamosan emelkedik. Tavaly 94,4 millióra emelkedett a PayPal által kezelt fizetési számlák száma, havi egymilliós növekedési átlaggal. A PayPal ügyfelei nem csak eBay vásárlásaikat egyenlíthetik ki a szolgáltatással, de más online üzletekkel szembeni fizetési kötelezettségeiket is. Az eBay díjat számol fel a fizetések lebonyolításáért.

 Az eBay bővítette divatcikk kereskedelmi üzletágát. Decemberben vásárolta meg a német brands4friends online vásárlási klubot. A platform tagjai számára korlátozott számban gyártott márkacikkek vásárlását teszi lehetővé. A németek a harmadik legnagyobb áruforgalmat bonyolítják le az eBay portálon az amerikaiak és a britek után.

 Az eBay kiskereskedelmi értékesítési platformjának profiljában az aukciók és a használt cikkek mellett növelni tervezi a fix áras értékesítések, az üzleti értékesítések és az új árucikkek részarányát és ezzel közvetlen konkurenciát kíván támasztani az amazon.com kiskereskedelmi portálnak.