Digitális felhőbe száll a zenepiac

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 25. 09:12

Digitális felhőbe száll a zenepiac, miután a Sony is bővíti a Music Unlimited nevű internetalapú, letöltés nélküli zenehallgatást biztosító szolgáltatását.

A Nagy-Britanniában, Írországban és az Egyesült Államokban tavaly decembertől elérhető fizetős szolgáltatás szinte alig különbözik a jól ismert netes "rádióktól", mint amilyen a Spotify, a Pandora, vagy a Last.fm.

 A Music Unlimited oldalán a felhasználók mintegy 6 millió számból állíthatják össze azokat a válogatásokat, amelyeket számítógépeken vagy netezésre alkalmas szórakoztatóelektronikai berendezéseken hallgathatnak.

 A Sony a vasárnap kezdődött Cannes-i zenei fesztiválon, a 23. és 26. között rendezett MIDEM-en jelentette be, hogy a szolgáltatás Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban is elérhető lesz. Ezzel pedig a Sony is elismerte, hogy a felhőalapú (cloud computing), avagy az internetes szervereken, a "felhőben" tárolt zenék segíthetik termékei népszerűsítését, alternatívái lehetnek az Apple iTunes áruházának, és a letöltés nélküli tartalmak még a kalózkodás elleni küzdelmet is segíthetik.

 A kérdés az, hogy a Sonynak sikerül-e megélni egy olyan piacon, ahol már számtalan hasonló, de ingyen is elérhető szolgáltató üzemel, az Apple áruházából vásárolt tartalmak ráadásul internetkapcsolat nélkül, "offline" módban is hallgathatók. Az autóipar például potenciális felvevőpiaca lehet a hálózati zenei szolgáltatásoknak, miután a Ford bejelentette, hogy új járműveiben elérhetővé teszi a Pandora internetes rádiót.

 Szakemberek szerint a háromnapos rendezvényen a felhőalapú szolgáltatások azért kapnak kitüntetett szerepet, mert a rajongók egyre inkább a zenékhez való hozzáférésre és nem ezeknek a birtoklására törekszenek.