Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 25. 09:22

Az OTP Bank Nyrt. az utóbbi évben mintegy 35 százalékkal, éves szinten 800 millió forinttal csökkentette telekommunikációs költségeit - közölte a pénzintézet.

Az OTP szerint a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját bízta meg.

 A költségek és a használati szokások felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, majd finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2.000 ATM- és több mint 38.000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.

 A közlemény szerint a legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésben értek el, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan a mobil hangforgalom nőtt, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30 százalékos megtakarítást.

 Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet.