A „játék-Oscar” döntőjében a magyar fejlesztő csapat

forrás Prim Online, 2011. január 26. 21:32

A világ hat legjobb számítógépes játéka közé került a magyar Nemesys Games fejlesztőcsapat „Fortix 2” nevű játéka. Február 11-én Las Vegasban dől el, hogy a budapesti székhelyű – és egyben az egyetlen kelet-európai – döntős elnyeri-e a fődíjat vagy a különdíjak egyikét amerikai, svéd és izraeli versenytársai elől a rangos versenyen.

A magyar csapat már a döntőbe jutással nyert, hiszen olyan játékszoftver-fejlesztő óriások előtt, mint a Nintendo, a Microsoft, a Sony vagy az Electronic Arts bemutatkozott és ezzel kivételes üzleti lehetőségekhez juthatott.

Idén második alkalommal írták ki Amerikában az Indie Game Challenge (IGC) elnevezésű független játékfejlesztői versenyt, amely a 2002 óta megrendezett – és egyben a „játékos világban” legdrágább – számítástechnikai szakkiállítás, a D.I.C.E. (Design, Innovate, Communicate, Entertain) egyik legfontosabb eseménye és több technológiai újdonság bejelentésének színtere. A verseny neves szakmai zsűrije több ezer induló közül kiválasztotta azt a 6 döntőst, akik pl. a „professional” kategóriában a legjobbnak bizonyultak. A 2011. január 20-án közreadott eredmények alapján az erős nemzetközi mezőnyben (az amerikai, a svéd és az izraeli fejlesztők mellett) elnyerte a bírák elismerését és így a világ legjobbjai közé bekerült a Nemesys Games hazai csapat Fortix 2 nevű fejlesztése. A játék megálmodói ezzel nem csak Magyarországot, hanem Kelet-Európát is egyedül képviselik a videojáték-fejlesztő iparág egyik legmeghatározóbb fórumán.

Fortix2

A Fortix2 a korábbi Fortix folytatása, újragondolt grafikai megoldásokkal és továbbfejlesztett játékmenettel. Olyan casual (fordított tower defence) játék, amihez szükség van stratégiai gondolkodásra, de nem a „kemény” játékszoftver imádók, hanem elsősorban azok élvezik, akik rövidebb menetekben és csak időről időre szeretnek játszani a számítógépen, PSP-n, iPhone-on vagy a Facebookon. A játékos a főszereplő, a bátor Fortix lovag bőrébe bújhat, aki Artalom
„Hatalmas dolog, hogy a finalisták között vagyunk. Legalább olyan elismerés ez, mint a filmeknél az Oscar-díj, vagy olyan értékes, mintha a Fortix 2 jelölést kapott volna Cannes-ban a legjobb film kategóriában. Erre a hírre mindenki figyel a videojáték-fejlesztő iparban, hiszen a D.I.C.E. elsősorban az iparágban dolgozóknak szól, ahol a nemzetközi kiadók és a nagy fejlesztő cégek top vezetői érdeklődnek és vesznek részt. Bárhogy alakulnak az eredményeink, egyetlen magyar indulóként már most sokat nyertünk: a világ legjobbjai közé kerültünk és megmutattuk magunkat olyan óriásoknak, mint például a Nintendo, a Microsoft, a Sony vagy az Electronic Arts. Nem beszélve arról, hogy ezzel egy új fórumon, teljesen új közönség hallhat Magyarországról, és visszük jó hírünket.” – nyilatkozta Józsa Szabolcs, a Nemesys Games vezetője.


Az IGC versenyen indult játékok közül 12 döntőst választottak ki, két kategóriában: amatőr és profi csapatok innovatív megoldásait díjazzák, összesen 350 000 dollár értékben. A Nemesys Games hivatalos meghívást kapott a las vegas-i díjkiosztó ünnepségre, ahol kiderül, hogy a 6 „professional” játékból melyik viszi el a 100 000 dolláros fődíjat, a három – egyenként 2 500 dolláros – különdíjat (legjobb grafika, játékmenet és technológiai megvalósítás), vagy a 10 000 dollárral járó gamer’s choice elismerést, amit a játékosok a szavazataikkal ítélnek oda a legjobbnak tartott fejlesztésnek. Ez utóbbihoz a hazai internetezők is hozzájárulhatnak azzal, ha voksolnak a Fortix 2-re a verseny hivatalos oldalán (http://www.indiegamechallenge.com/finalists/fortix-2/), hogy a magyar fejlesztők közül elsőként elnyerhessék ezt a rangos nemzetközi díjat.