Leáldozóban plasztik a hitelkártya, feljövőben a mobilos fizetés

MTI Sajtóadatbank, 2011. január 27. 09:44

Az okostelefonok fejlődése következtében a plasztik hitelkártya hamarosan ugyanolyan elavult lesz Amerikában, mint a bakelitlemez, a digitális fizetés területén a radikális átrendeződés már 2011-ben elkezdődik - jelentette a CNNMoney.

Az iPhone-, Droid- és BlackBerry- tulajdonosok már ma is tudnak készülékeik segítésével hot dogot venni a focipályákon, vagy fizetni a Starbucks kávézólánc üzleteiben, de az év végére a várható, a szolgáltatók által előre jelzett sokmilliós eladásoknak köszönhetően erősen fellendül a mobiltelefonos vásárlások száma.

 Az Egyesült Államokban a mobiltelefonnal végrehajtott számlakiegyenlítések és átutalások értéke 2015-re eléri a 215 milliárd dollárt, ezen belül a közvetlenül telefon történő fizetés értéke eléri a 22 milliárd dollárt - állítja az Aite Group felmérése. Tavaly e két tranzakciótípusnál az első esetben a vonatkozó adat 16 milliárd dollár volt, a másikban pedig még csak nem is volt mérhető.

 "Határozottan hiszem, hogy a mobilpénztárca végeredményben átveszi plasztikkártya helyét" - jelentette ki Jane Cloninger, az Edgaer Dunn & Co. pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott cég igazgatója.

 A kontaktmentes mobil fizetéssel jelenleg olyan óriáscégek foglalkoznak, mint a Visa, a MasterCard, a Google, a Bank of America, Citibank és a U.S. bank. Több közülük azt tervezi, hogy a rendszert még az idén bevezeti.

 Az AT&T, a T-Mobile és a Verizon telekommunikációs gigásztrió a Discover és a Barclays bankkal összefogva novemberben létrehozta az Isis nevű céget, hogy konkurenciát teremtsen a hitelkártya-vállalatoknak.

 Az Isis egyszerre több kártya szolgáltatásait egyesíti, s lehetővé teszi a felhasználó számára számláinak kezelését, valamint kuponok és törzsvásárlói pontok fogadását. Középtávon a szolgáltatás helyettesítheti majd a biztosítási kártyát, a jogosítványt és gyakorlatilag az egész irattárcát.