Google: bejelentés, tervek, ellenfelek

Vértes János Andor, 2011. február 16. 09:22

Sokan úgy gondolták, hogy Eric Schmidt-nek csak azért kellett előadást vállalnia a Mobile World Congress rendezvényen, hogy a Google ne csak mások bejelentéseiben legyen jelen, de magától az előadástól nem sok újat vártak. Tévedtek. Bár Schmidt beszélt a cég máshol már megszellőztetett fejlesztési terveiről és a vetélytársakról is, a Google Barcelonára tartogatta a Movie Studio bejelentését, amely az eljövendő Honeycomb éra (Android 3.0) alkalmazása a videószerkesztés megkönnyítésére, a telefonokba épített kamerák képességeinek kiterjesztésére. 

A Movie Studio segítségével kombinálhatjuk az állóképeket a videófelvételekkel, vagy akár az állóképekből is összeállíthatunk videót, keverhetünk alá zenét, alkalmazhatunk különféle effektusokat, és végül mindezt megoszthatjuk másokkal.

Az új alkalmazás bejelentése mellett Eric Schmidt kitért a Google további terveire és vetélytársaira is. Az előbbi kapcsán az Android verziók váltásáról elmondta, hogy a Google ideálisnak tartja a féléves életciklust, vagyis nagyjából ilyen ütemezésben várhatók az új verziók. Ezzel megerősítette a HTC elszólását az új termékeiben megbúvó 2.4-es Androiddal kapcsolatban: a 2.3 (Gingerbread) decemberben jelent meg, vagyis való igaz, hogy mire a HTC újdonságai piacra kerülnek, addigra a májusi San Francisco-i éves gyűlésén a Google be fogja jelenteni a következő verziót. Szóba került a Google másik operációs rendszere is: a Chrome OS, amely egy böngésző-alapú, webes alkalmazásokat futtató rendszer, ellentétben a natív alkamazásokra épülő Androiddal, de Schmidt nem zárta ki, hogy a két operációsrendszer idővel összeolvadjon.

A vetélytársak közül az Apple-t és a Microsoftot jelentősnek minősítette Schmidt, a Facebookot viszont olyannak, amely nem jelent veszélyt a Google hirdetési üzletére, ráadásul a közösség tagjai aktív Google felhasználók, vagyis a Google-nek elég az Apple-re és Microsoftra odafigyelni: az előbbire a konkurens termékei miatt, az utóbbira főleg a hirdetési területen megmutatkozó ereje miatt. Talán a konkurenciaharc része az is, hogy Schmidt üzent a Nokiának is: ők továbbra is nyitva tartják az ajtók, ha a finn gyártó androidos telefont (vagy esetleg azt is) akarna gyártani...