Táblagépen jobb, ha mozog, mobilon jobb, ha nyugalomban van

Vértes Judit, 2011. február 20. 12:41

Mármint a hirdetés. Egy, az Adobe által szponzorált Nielsen tanulmány szerint a mozgó iPad hirdetések eredményesebbek voltak, mint a statikus reklámok, az UM és Time Inc. kutatása alapján az iPad hirdetések legkeresettebb eleme a video eszköz volt. Ezzel szemben az okostelefonok felhasználói előnyben részesítik az egyszerű hirdetéseket. A Hans Interactive által vezetett Pontiflex közvélemény kutatásban résztvevők 63%-a jobbnak tartja az egyszerű kuponos, akciós hirdetéseket, hírleveleket, csak 15%-uk szereti telefonján a videót is tartalmazó reklámokat.

Hasonló eredményre jutott a Nielsen is, de az ő felmérésüknél a válaszadók mindkét eszközön több affiniást mutattak a videó iránt. A megkérdezett iPhone használók 40%-a néz szívesen érdekes videót tartalmazó hirdetést, és az iPad felhasználók között is 9%-kal többen vannak, akik ezt a hirdetési formát kedvelik.

A Pontifex felmérés kitért a nemek- és a kor szerinti preferenciákra is, eszerint a férfiak és a 35-44 év közöttiek fogadják az átlagnál szívesebben mobilon a hirdetést, de mivel mobolról van szó, ezekben a részhalmazokban is nagy fölénnyel vezet a kupon, és legkevésbé szimpatikusak a kereskedelmi videók. Középkategórinak azok a hirdtések számítanak, amelyek valamelyik telefonon lévő alkalmazás frissítését javasolják.

 

A tablet hirdetésekkel kapcsolatos kutatások azt mutatták, hogy azok a hirdetések a legeredményesebbek, amelyek kihasználják az eszköz lehetőségeit – videó, 360 fokos körképek, interaktivitás. Míg az okostelefonok használói jobban szeretik az egyszerűbb, statikus hirdetéseket, amik nem irányítják őket más weboldalakra. Bár a két eszköz sok funkcióban azonos, a felhasználói szokások különböznek.

A felmérést részelteiben is  bemutatja az adserver.blog, amelynek tanulsága a lényegében ez a két mondat: "bár az okostelefonok és a tabletek esetén is mobil eszközökről van szó, a felhasználói szokások és preferenciák eltérése miatt, a kreatívokat is más módon kell elkészíteni annak függvényében, hogy hol  fog megjelenni a reklám. A mobilozók inkább mozgásban vannak és feladat orientáltan használják a készüléküket, ezért ők az egyszerű, letisztult ajánlatokat részesítik előnyben, míg a szórakoztatás központú táblagépek tulajdonosai inkább az interaktívabb tartalmakat."