A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 22. 08:12

A Fővárosi Tűzoltóparancsnokság eláll attól a 2009. júliusi, nettó 149,2 millió forintos szerződéstől, amelyet a Synergon Rendszerintegrátor Kft.-vel kötött az úgynevezett Erőgazdálkodási és Információs-riasztási Rendszer (ERIR) megújítására - közölte a Synergon hétfőn a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

A Synergon a közleményben hangsúlyozza: a Synergon Rendszerintegrátor Kft. egyeztetést kezdeményezett a Fővárosi Tűzoltóparancsnoksággal annak érdekében, hogy a szerződést - "a már végleges, átadásra kész állapotra figyelemmel" - teljes mértékben teljesíthesse a cég. Egyben reményét fejezte ki, "hogy a már leszállított, és végső tesztüzem előtt álló rendszer üzembeállásával egyes katasztrófavédelmi és tűzoltósági munkák Budapesten lényegesen
leegyszerűsödnek".

Kisdi Márk Máté, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság szóvivője az MTI-nek elmondta: azért álltak el a szerződéstől, mert a benne foglaltakat a Synergon - amelyet közbeszerzéssel választottak ki - nem tudta teljesíteni.

Kiemelte ugyanakkor: a jelenleg is működő, 10 éve munkába állított "ERIR 1" rendszer biztonságosan működik, ezen fogadja a beérkező hívásokat, ennek működésében nincs fennakadás.

A szóvivő kifejtette: a beruházás során több probléma - késedelmes, hibás, illetve részteljesítés - is felmerült, valamint olyan súlyos működési hibák, amelyek "veszélyeztették a riasztási rendszer jövőbeli üzembiztos működését". A vállalkozó a hibákat teljes körűen nem tudta kijavítani, így nem tudott megfelelni a kötelezettségeinek - fűzte hozzá. Elmondta azt is, hogy a tűzoltóság az eddig kifizetett összeget visszaigényli.