A magyarok elsősorban hírolvasásra használják a netet

forrás: Prím Online, 2011. március 2. 08:53

A magyarok elsősorban olvasásra, tájékozódásra használják az internetet, de az online vásárlás is jelentős - derül ki a Vatera és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felméréséből.

Az aktív netpolgárok közel 90 százaléka elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót, hivatalos ügyintézésre a válaszadók 46 százaléka, árukereső szájtok böngészésére 45 százalék használja a webet. A közösségi oldalakat a megkérdezettek háromnegyede alkalmanként vagy rendszeresen keresi fel. Az országos felmérést megelőző egy hétben a magyar internetezők 71 százaléka az iWiW-et látogatta, az origót a megkérdezettek közel 60, az indexet 40 százaléka olvasta. A Vatera 3 százalékkal lemaradva, közvetlenül a Facebook után szerepel a leglátogatottabb oldalak sorában: az előbbin az emberek 39, utóbbin 42 százaléka járt a vizsgált időszakban - közölte a felmérés kommunikációjával foglalkozó cég.

 Az elmúlt egy évben 13 százalékkal nőtt az internet-hozzáféréssel rendelkezők aránya a 18 évesnél idősebbek körében, így napjainkban a magyarok közel 60 százalékának elérhető a világháló. Ugyanakkor a hozzáféréssel rendelkezők csaknem egyötöde nem szörföl a weben.

 A Vaterán kereskedők köre intenzívebben bővült, mint az internet-hozzáférés terjedése, emellett az aktív felhasználók száma és az oldalon lebonyolított pénzmozgás arányosan nőtt. Míg 2009-ben az egymillió regisztrált felhasználó mellett 16,3 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak, addig ugyanez a szám 2010-ben 1,4 millió felhasználó mellett körülbelül 22 milliárd forint volt - olvasható a közleményben.