A közösségi oldalak a legnépszerűbbek az okostelefonokon

MTI Sajtóadatbank, 2011. március 21. 08:35

A magyarországi okostelefon-vásárlók a közösségi oldalakhoz kapcsolódó alkalmazásokat használják a legtöbbet készülékeiken - derül ki egy friss online felmérésből.

A T-mobile felkérésére mintegy 1200 okostelefon-tulajdonos részvételével készült internetes felmérés alapján a vásárlók csaknem kétharmada érzi úgy, hogy otthonosan mozog a mobilokra tölthető programok világában, miközben a vásárlók harmada csak most ismerkedik az új készülékek adta lehetőségekkel.

A megkérdezettek közül tízből kilencen rendszeresen használják a telefonjukon futó alkalmazásokat, míg 96 százalék napi rendszerességgel egy vagy több programot is használ.

A mobiltelefonra tölthető szoftverek terén a férfiak az aktívabbak, ők átlagosan négy alkalmazást nyitnak meg naponta, miközben a nők hármat vesznek igénybe.

A szoftverhasználati szokásokat elsősorban a készülékek lehetőségei határozzák meg. A felmérés szerint az iPhone-tulajdonosok a legaktívabbak: az iOS operációs rendszert használók napi 5, az Android, a Bada és Windows Mobile-t futtatók 4, míg a Symbian rendszerrel működő készülékek tulajdonosai csak 3 alkalmazást használnak naponta.

A válaszolók 42 százaléka az alapján dönti el, milyen alkalmazást vesz igénybe, hogy mi könnyíti meg a mindennapjait. A legtöbb - azaz minden harmadik - mobilozó információszerzésre használja készülékét, de a barátokkal való kapcsolattartást 25
százalék, a szórakozást pedig 21 százalék tartja kiemelten fontosnak.

A mobilalkalmazások típusa szerint minden negyedik ember a közösségi oldalakhoz kapcsolódó szoftvereket tartja a legfontosabbnak, míg a válaszolók 18 százaléka a levelezést, 15 százalék a navigációs programokat, 13 százalék pedig a mobilnetezést részesíti előnyben.