Majdnem teljes a digitális átállás

forrás Prim Online, 2011. március 30. 08:33

Jól halad az Antenna Hungária Zrt. a digitális átállással, amit az is mutat, hogy már a lakosság 95 százaléka számára elérhető a földfelszíni digitális televíziózás - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Kifejtette, a társaság 25 milliárd forintot költ a digitális átállásra, s bízik abban, hogy az elkövetkező hetekben az analóg lekapcsolási stratégiával, a dekódervásárlás támogatási mechanizmusával, valamint a kommunikációs kampánnyal kapcsolatos összes nyitott kérdést sikerül tisztáznia a hatóságokkal.

 Az AH az idén tovább folytatja a hálózat kiépítését: a harmincadik telephelyről, a Karancs csúcsáról április végén indul a sugárzás, s ezzel a digitális szolgáltatások lakossági lefedettsége 95,6 százalékra emelkedik. Az év végig még újabb 3 állomást üzemelnek be, s ezzel a lefedettség decemberre 96 százalék lesz.

 Jean-Francois Fenech kifejtette, az idén az Antenna Hungária a szabadon fogható és előfizetéses kínálat bővítésére fókuszál. Várakozásai szerint az év végére az ingyenes MinDig TV-t néző háztartások száma elérheti a 350 ezret, szemben a jelenlegi 200 ezerrel.

 A vezérigazgató leszögezte, hogy az Antenna Hungária kész biztosítani a zökkenőmentes digitális átállást, ami tovább erősíti a versenyt a televíziós műsorelosztási piacon. Semmi akadályát nem látják annak, hogy 2012 októberében megtörténjen az analóg sugárzás lekapcsolása, amivel teljessé válhat a digitális átállás.

 A környező országokról elmondta, Horvátország és Szlovénia előttünk jár, itt már megtörtént az átállás. Ausztriában az idén, Szlovákiában 2011-2012-ben, Szerbiában 2012-ben, míg Ukrajnában és Romániában a tervek szerint várhatóan 2013-2014-ben lesz a váltás.

 A magyar háztartások közül fizetős tévét kábelen 2,2 millióban néznek, műholdon 700 ezerben, interneten keresztül pedig 100 ezer háztartásban fogják az adást. Ötvenezer háztartásnak nincs tévéje.

 Kizárólag analóg módon mintegy 700 ezer háztartásban nézik a műsort, míg mintegy 200 ezerben a második vagy a harmadik tévén fogják így az adást.

 A vezérigazgató kifejtette, a cég eddigi hatékonyságnövelő lépései csökkenő műsorterjesztési költségeket eredményeztek a közszolgálati szolgáltatók számára. Ennek köszönhetően a közszolgálati műsorszolgáltatók a folyamatban lévő digitális átállás időszakában 2007-hez képest 10 százalékkal kevesebb terjesztési költséggel kalkulálhattak.

 Ezen túlmenően a digitális átállás pozitív eredménnyel jár az állami költségvetés számára is: a vezérigazgató szerint az analóg lekapcsolást követően a 2007-es árakhoz képest mintegy feleakkora költségszinten nyújtja az AH a legmodernebb technológiát képviselő műsorterjesztési szolgáltatást a közszolgálati műsorszolgáltatóknak.