Táblagépet dobott piacra a Lenovo is

MTI Sajtóadatbank, 2011. március 30. 07:40

Táblagéppel jelenik meg Kínában a Lenovo, amely LePad nevű készülékével akar betörni e gyorsan növekvő piacra.

A Google Android operációs rendszerére specializált eszközt elsőként a kínai vásárlók vehetik meg, már e héttől, a nemzetközi értékesítés pedig júniustól várható - közölte Jay Chen, a Lenovo szóvivője.

 A LePad az első nagyobb újdonság azóta, hogy a táblagépek és okostelefonok fejlesztésére külön részleget alakított a Lenovo, amely a világ legnagyobb személyiszámítógép-gyártójaként bízik az internetkapcsolatra képes mobileszközök piacában.

 A 10,1 colos kijelzővel rendelkező, 16 gigabájtos tárkapacitással és vezeték nélküli internetkapcsolattal (Wi-Fi) piacra kerülő modell ajánlott fogyasztói ára 3499 jüan (100 ezer forint) lesz.

 A Gartner piackutató szerint a hagyományos laptopok és netbookok rovására idén összesen 54,8 millió táblagép értékesítésére lehet számítani világszerte.

 A táblagépekben rejlő lehetőségeket mutatja, hogy az Apple tavaly összesen 15 millió iPadet adott el, ami 10 milliárd dollár (1900 milliárd forint) bevételt hozott.

 

MTI