Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás

forrás Prim Online, 2011. április 8. 15:25

Már a kínai piacon is megtanulhattuk, hogy csak akkor lesz valóban "nágyon otccó" a pamuttrikó, ha hármat vagy ötöt viszünk belőle, a nagybani vásárlás jelentős megtakarításokat hozhat. Ezen az elven működik a közösségi vásárlás - amely a május 5-ére és 6-ára meghirdetett VIII. Elektronikus Kereskedelmi Konferencia egyik főtémája -: az interneten hozzunk össze több tucatnyi vevőt az adott termékre, s akkor mindenki megkaphatja egyetlen darabra is a nagybani kedvezményt. 

A témához elsőként  az e-kereskedelmi konferenciát rendező Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK.org) elnöke, Kis Ervin Egon szól hozzá, szekptikusan teszi fel a kérdést: vajon meddig működőképes a modell... és min múlik a sikere? Ezt követően - mivel a közösségi vásárlás többféle típusa is megvalósult a magyar piacon - a 4 eltérő modellt képviselő magyar cég mutatja be 5-5 percben a saját üzleti módszereit. Bögel György SZEK.org elnökségi tag vezeti a bemutatkozások nyomán kialakuló vitát, majd jön a nemzetközi kitekintés: Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető igazgatója mutatja be korábbi munkahelyét, a közösségi kereskedelem etalonjának számító Groupon-t.

A SZEK.org konferenciákról szóló filmelőzetesben (ld.: http://video.prim.hu/video/szekorg-viii-e-kereskedelem-konferencia-2011Bögel György elnökségi tag azt emeli ki, hogy ezek a konferenciák tele vannak gyakorlati tudnivalókkal, praktikus tanáccsal, aki innen hazamegy, talán már másnap másképp viszi saját üzletmenetét. Ha valaki közösségi vásárlást elősegítő vállalkozásba fog, akkor számára ilyen a következő három előadás: előbb a Gravity R&D tudományos igazgatója (dr. Tikk Domonkos) beszél az ajánlóredszerek forgalomnövelő hatásáról, ezután Radisics Milán, Social Times alapító, közösségi média szakértő válaszol arra a kérdésre, hogy miképp építhető fel a vevőkör, hogyan lehet a közösségi vásárlást és a közösségi médiát összekapcsolni, végül a Sanoma igazgatója (Szigetvári József) tart egy ötperces tanfolyamot a közösségi erőről.

Mindez a VIII. Elektronikus kereskedelmi Konferenciának csak az egyik - az első nap délelőttjébe beférő - fontos témája, emellett szó lesz a mobil-kereskedelemről, a kockázati tőke bevonásának lehetőségeiről, az online marketingről és az e-kereskedelmet érintő további fontos kérdésekről.