Innotrain IT: Spóroljon az informatikai költségein és fordítsa innovációra

forrás Prim Online, 2011. április 22. 14:37

Az európai kezdeményezésű INNOTRAIN IT projekt keretén belül elvégzett felmérés - mely hat régiót érintett hat országban, ezen belül Magyarországon az Észak-Alföldet -  egyik kulcsfontosságú felismerése az, hogy az IT Szolgáltatás Menedzsment (ITSM) használatával a kis-és középvállalkozások (KKV) informatikai költségeik és a személyi ráfordításaik 30 %- át megtakaríthatják, mely összeget folyamat- és termék innovációra fordíthatnak.

A felmérés kimutatta, hogy az ITSM módszerek bevezetése és az IT infrastruktúra szintjén alkalmazott újítások (pl. a nyomtatás kiszervezése) a kis-és középvállalkozások IT részlegeinek akár 20-40%-os termelékenység növekedéséhez is vezethet. Továbbá arra is rámutatott, hogy a megtakarított és szolgáltatásokba átcsoportosított IT erőforrások jelentősen javítják a központi üzleti folyamatok termelékenységét.  Ezen felül az innovatív IT szolgáltatások növekedésével az éves hozam is arányosan nő. Az adatok összegyűjtésére az online-kérdőív mind a 6 partner régió anyanyelvén rendelkezésre állt. Több mint 200 különböző méretű és tevékenységi körű vállalat vett részt a felmérésben, amelynek értékelése elérhető a www.innotrain-it.eu honlapon.

 

A tanulmány kulcsfontosságú felismerési a következők:

    

   A legtöbb KKV ismeri az IT Szolgáltatás Menedzsmentet, de nem használja azt

 

Az INNOTRAIN IT konzorcium partnerei által elvégzett felmérés szerint még mindig nagy a különbség az ITSM ismerete és annak alkalmazás között a Közép-európai kis-és középvállalkozások körében. A résztvevő kis-és középvállalkozások közel 40%-a ismeri az ITSM kereteit és módszereit, de csupán 10% használja azokat. Mi is lehet az oka ennek a nagy különbségnek? Az nyilvánvalóvá, hogy az ITSM összetettsége az, ami hátráltatja a KKV-at, hogy adaptálják és megvalósítsák az ITSM filozófiáját és módszerét. Továbbá hiányzik a megfelelő ITSM képzés, ahol a kisebb vállalkozások speciális igényeit mérnék fel. Az INNOTRAIN IT projekt megfelel ezeknek a kihívásoknak egyszerűsített ITSM módszerek kifejlesztésével és olyan ITSM tréningek szervezésével, ami követi a KKV igényeit.

  

   Szükség van innovatív kis-és középvállalkozásokra

 

A KKV-k gazdasági, valamint társadalmi fontosságából is ered a felmérés jelentősége, mivel az EU vállalkozásainak 99 %-át teszik ki és mintegy 65 millió munkahelyet biztosítanak. A Közép-európai kis-és középvállalkozások informatikai részlegei a jövőben is jelentős szerepet fognak játszani üzleti sikereik és innovációs potenciáljuk megtartásában. Ezért is ez egy jó lehetőség, hogy a Közép-európai KKV-k bemutassák a jól szervezett IT infrastruktúrában és az Információs és kommunikációs technológia (IKT) által vezérelt innovációs politikában rejlő lehetőségeket, mivel számos olyan KKV létezik, amely olyan kihívással néz szembe, ami csak egy jól felépített IT infrastruktúrával győzhető le.

 

   Mi is az INNOTRAIN IT projekt? Miben segít a KKV-knak?

 

Az INNOTRAIN IT projekt az Információs és Kommunikációs Technológiai problémákra keres megoldást azáltal, hogy növeli az új és innovatív ITSM eszközök ismeretét. Arra képzi az informatikai vezetőket, szakembereket, hogy hatékonyan használhassák ezen eszközöket, és hogy stratégiai IKT folyamatokat, termék- és szolgáltatás innovációt vezessenek be. Továbbá elősegíti az ITSM eszközeivel, ismereteivel, módszereivel kapcsolatos nemzetek közötti tapasztalatcserét. A projektben hat partnerország tizenkét résztvevője nemzetközi együttműködés keretében fejleszti ki a képzés koncepcióját és az online kurzus platformját.

 

További cél, hogy Közép-Európában 1000 informatikai szakember személyes és online képzésben vegyen részt az IT Szolgáltatás Menedzsmentről, és hogy 800 innováció alapú folyamat valósuljon meg.

 

A 36 hónapon át tartó projektet az Európai Regionális Fejlesztési Alap 1,5 millió Euróval finanszírozza.