Évi egy vírusfertőzéssel és naponta spamek törlésével küzdünk

forrás Prim Online, 2011. április 28. 14:40

A VIPRE vírusirtó hazai képviselete megbízásából készített felmérésében a megkérdezettek 58 százalékának számítógépe évente legalább egyszer megfertőződik; a válaszadók fele pedig minden nap töröl kéretlen levelet a postafiókjából; a válaszadók 25 százaléka tervezi táblagép vásárlását.

A VIPRE vírusirtó hazai képviseletének megbízásából több mint 3000 egyéni és vállalati felhasználó megkérdezésével széleskörű informatikai felmérés készült. A vállalat olyan mindennapos informatikai témákban kérdezte meg a kérdőív kitöltőinek a véleményét, mint például a vírusvédelem, az elektronikus levelezés, a közösségi portálok vagy az egyre divatosabb táblagépek használata. A felmérés rávilágít arra, hogy a felhasználók számára a legfontosabb kihívást 2011-ben is még mindig a spamek és a vírusok elleni védekezés jelenti: a válaszadók 58 százaléka jelezte, hogy az utóbbi egy évben egyszer legalább megfertőződött a számítógépe. A lehető legátfogóbb védelem elérése érdekében a felhasználók örömmel üdvözölnének a szokásostól eltérő licencelési technikákat, például a korlátlan családi licencet, amellyel az egy háztartásban található összes számítógép egy előfizetéssel védhető, vagy a lejárat nélküli licenceket. A megkérdezettek 48 százaléka pedig minden nap töröl kéretlen leveleket online postaládájából. Bár Bill Gates 2006-ra jósolta a spam levelek megszűnését, az elmúlt 5 év alatt sem sikerült végleges megoldást találni erre a vállalati és az egyéni felhasználók széles rétegeit egyaránt érintő problémára.

A VIPRE vírusirtó magyarországi képviselete megbízásából készített felmérés főbb megállapításai:

Vírusvédelem


- A válaszadók 98 százaléka használ valamilyen vírusirtót informatikai eszközein, viszont csak 24 százalékuk fizet is a biztonsági szoftverért.

- A megkérdezettek 58 százaléka jelezte, hogy megfertőződött a számítógépe az elmúlt egy évben.

- A felhasználók a kérdőív kitöltése során egy 1-5-ig terjedő skálán osztályozhatták a legelterjedtebb vírusirtókat, attól függetlenül, hogy térítés ellenében vagy díjmentesen igénybe vehetőek-e a szoftverek. Az értékelés szerint a válaszadók a VIPRE (4,68), a Symantec (4,17) és a Kaspersky (4,07) vírusirtókkal a legelégedettebbek.

- A vírusvédelmi licencekkel kapcsolatos kérdésre adott válaszokból kiderül, hogy a kérdőívet kitöltő felhasználók közel kétharmada jó ötletnek tartja a szokásostól eltérő licencelési technikákat, például a korlátlan családi licencet (65 százalék) – amellyel az egy háztartásban található összes számítógép egy előfizetéssel védhető – illetve a lejárat nélküli licencet (61 százalék).

Számítógép-használat

-A megkérdezettek több mint 56 százaléka legalább két számítógéppel rendelkezik egy háztartásban.

- Táblagépet a kérdőívet kitöltők 5,5 százaléka használ, és további 25 százalékuk tervezi, hogy a közlejövőben vásárol ilyen eszközt.

- A megkérdezett felhasználók körében – például az észak-amerikai vásárlási trendekkel szemben – az iPad mellett az Android rendszert futtató táblagépeket is szívesen vásárolnak.

- A táblagép-tulajdonosok és a vásárlást tervező válaszadók számára a kedvező ár csak másodlagos szempont volt a kiválasztás során, mert az eszköz márkája és minősége játszott inkább meghatározó szerepet a döntésben. Az alkalmazások csupán a harmadik helyre szorultak, hiszen az eszközök előnye csak a használat során mutatkozik meg az applikációkon keresztül.

Levelezés

- A megkérdezettek 59 százaléka rendelkezik freemail és 49 százaléka Gmail postafiókkal. Meglepő módon mindössze minden 10. megkérdezett használja a Facebook saját email szolgáltatását.

- Továbbra is mindennapos problémát jelent a spam: a megkérdezettek 48 százaléka naponta töröl kéretlen elektronikus levelet postafiókjából.

Közösségi portálok

- A megkérdezettek több mint kétharmada használja aktívan a Facebook és az Iwiw közösségi oldalakat. A Facebook meredeken felfelé ívelő fejlődésével és folyamatos térnyerésével szemben az Iwiw stagnál.

- A Twittert mindössze a válaszadók 4 százaléka használja.

- A kérdőívet kitöltő felhasználók 16 százaléka egyetlen közösségi portálon sem aktív.