Rengeteget költünk mobiljátékokra

Vértes Judit, 2011. május 4. 21:23

Az eladott számítógépes játékok több mint a fele mobil eszközökre történő letöltés, állapította meg az NPD Group felmérése. Az NPD 8214 2 évnél idősebb személyt kérdezett meg február 15. és március 14. között. A 16 évnél fiatalabbak esetén szüleiket kérdezték.

A mobiltelefonra tölthető játékok az egyik leggyorsabban fejlődő szegmense a digitális játékok piacának, és ez a növekedés várhatóan továbbra is megmarad, mivel egyre több ember használja az okostelefont játékra – mondta az NPD elemzője, Anita Frazier.
Természetesen a mobil eszközök játékaira költött pénz növekedése némileg visszaesést okoz az egyéb digitális játékok bevételeinél, de ez a visszaesés nem jelentős. Azoknak, akik mobil eszközre vásárolnak játékokat a 60%-a azt állította, hogy továbbra sem költ kevesebb pénzt konzolokra és egyéb fizikális hordozón megjelenő játékokra.
Abban az esetben, ha a játékosok választhatnak, hogy ugyanazt a játékot letöltik vagy megvásárolják valamilyen adathordozón ugyanazon az áron, a megkérdezettek 75%-a választaná a játék megvásárolható formáját, azon egyszerű élményért, hogy így valamit ténylegesen birtokolhat. A maradék 25% kényelmi okokból választotta a letölthető verziót, hiszen ezzel otthonról is megszerezheti a játékot, nem kell elmennie a boltba.
Ennek ellenére, mivel a valóságban alacsonyabb az áruk, mint a fizikai hordozón megjelenő játékoknak, népszerűségük egyre nő.