Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti

MTI Sajtóadatbank, 2011. május 6. 09:07

A gazdasági növekedés megindulásával emelkedni fog a cégek távközlési költése, amit részben az is generál, hogy a vállalatok fejleszteni fogják az informatikai, internetes rendszereiket, amelyekhez a mostaninál több és jobb távközlési szolgáltatás is kell.

Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: a magyar piacon mintegy 350 ezer cég, nagyvállalat, mikro-, kis- és közepes vállalkozás, illetve nonprofit és állami szervezet vásárol távközlési szolgáltatást. Tavaly 228,6 milliárd forintot költöttek erre, amiből a Magyar Telekom részesedése 57,4 százalék volt. A társaságnak mintegy 200 ezer üzleti ügyfele van.

Az elmúlt években folyamatosan csökken az üzleti távközlési költés: 2008-ban még 254,5 milliárd, 2009-ben már csak 240 milliárd forintot fordítottak erre a cégek.

A Magyar Telekom az idén azt várja, hogy az üzleti szektor bővülni, élénkülni fog, nő a kkv-k költése is, részben azért, mert a nagy cégek beruházásai bevételt hoznak nekik.

Király István elmondta: a Magyar Telekomnak jó pozíciói vannak a vállalati szektorban, amit mutat az is, hogy a teljes 131 milliárd forintos üzleti mobil távközlési költésből több mint 78 milliárd forint a társaság bevétele.

A 39,6 milliárd forintos vezetékes hangpiacból 26,3 milliárd, a 29,9 milliárdos vezetékes adat piacból 16,4 milliárd, míg a vezetékes internet 28,3 milliárdos piacából 10,2 milliárd forint a Magyar Telekom bevétele. Ha azonban csak a mikro-, kis- és közepes cégeket, illetve az otthoni irodák szegmensét nézzük, ennél is jobbak a társaság részesedései - tette hozzá.

A Magyar Telekom megítélése szerint a magyar kis- és közepes szektor a válság hatására az öt évvel ezelőtti állapothoz tért vissza gazdasági teljesítményét és sikerességét nézve. A szektor cégei hosszú távú fejlesztésekben nem gondolkodnak, csak a napi, illetve rövid távú bevételeikre, nyereségükre, a készpénz-menedzsmentre koncentrálnak, miközben fontos számukra az is, hogy növeljék értékesítésüket, versenyképességüket.

A Magyar Telekom ezt felismerve arra koncentrál, hogy minél több, ezeket a vállalati igényeket kiszolgáló megoldást, szolgáltatást dolgozzon ki és értékesítsen - fejtette ki Király István. Hozzátette, hogy mivel jelentős piacról van szó, természetesen növelni akarják a részesedésüket is ebben a szegmensben.