Sikeres az ingyenes munkaerő-toborzó eszköz

forrás Prim Online, 2011. június 1. 13:44

Az egy évvel ezelőtt indított Randstad Toborzó működése bizonyítja, hogy egy ingyenes munkaerő-toborzó szolgáltatás is hozhat eredményt a megfelelő jelölt megtalálásában: a felhasználók körében végzett friss kutatás szerint 81,5 százalék elégedett a Randstad díjmentesen igénybe vehető online rendszerével.

Magyarországon a személyzeti tanácsadók körében egyedülálló lehetőségként indult el 2010 márciusában a Randstad Toborzó (angol nevén Free Job Posting): az alkalmazás segítségével a cégek ingyen hirdethetik meg az állásajánlataikat az egyik legnagyobb munkaerő-közvetítő vállalat honlapján. A szolgáltatás lényege, hogy a weboldalt látogató, havonta több mint ötvenezer aktív álláskereső közvetlenül a cégek ajánlatával is találkozhat a Randstad által hirdetett pozíciók mellett.

A Randstad Toborzó mostanra bebizonyította a modell működőképességét. A vállalat a szolgáltatás indulásának évfordulójára készített egy nem reprezentatív felmérést, amely szerint a kitöltők 81,5 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a Randstad Toborzóval, ráadásul 88,5 százalék másoknak is ajánlaná a szolgáltatást.

Tapasztalattal rendelkezők előnyben


A felmérés nem csak az elégedettséggel kapcsolatban hozott érdekes adatokat. A kérdőívekre érkezett válaszok alapján a cégek mintegy harmada az értékesítés/kereskedelem területére keresett új munkatársat az ingyenes eszköz segítségével, ugyanakkor több mint 20 százalék volt a pénzüggyel/számvitellel foglalkozóknak szóló hirdetések aránya is. A vállalatok döntő többsége egyébként tapasztalattal rendelkező munkatársakat keresett, mindössze a hirdetések 34,6 százaléka szólt pályakezdőknek.

„A vállalatok minden bizonnyal felismerték, hogy a Randstad oldalát elsősorban diplomával rendelkezők, és főként már tapasztalt vagy magasan képzett szakemberek látogatják, ezért ennek a célcsoportnak szóltak a hirdetések” – magyarázta az eredményeket Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője. A felmérés szerint a felsővezetőket keresők aránya is nagyon alacsony, mindössze 3,8 százalékos volt, ami azt mutatja, hogy ezekre a pozíciókra elsősorban nem álláshirdetés útján, hanem egyéb eszközök segítségével keresnek szakembereket. „A felső- és esetenként a középvezetők kiválasztása ennél sokkal gondosabb kiválasztási folyamatot követel meg. Ezért ezeknél a pozícióknál a vállalatok még inkább a személyzeti tanácsadó cégek segítségét kérik” – mondta a szakember.