Nemes Dániel kedvenc webhelyei

Csapó Ida Csapó Ida, 2000. május 9. 18:58
Nemes Dániel a Telnet Magyarország 23 éves igazgatója. Ő képviseli azt a korosztály, amely tulajdonképpen már belenőtt az internetbe, s így nem rabja korábbi szokásainak, ezért lehetőség szerint mindent a weben keresztül intéz.
Nemes Dániel: - Eleinte sokkal többet, napi nyolc-tíz órát is nézelődtem. Azután amikor tanulni kezdtem a technikai dolgokat, a nézelődés folyamatosan visszaszorult. Ma már szinte nem is "csavargok" az interneten, inkább céltudatosan keresek fel egy-egy weboldalt.

Business Online: - Az elmúlt napokban merre vezette ez a céltudatosság?

N. D.: - Mivel külföldön voltam, sok mindenre nem volt időm, de ha mondjuk az utolsó 24 órát nézzük, akkor a következő helyeket kerestem fel: stop.hu, stop.extra.hu, www.apronet.hu, www.origo.hu, www.terminal.hu (ez a volt Hírnet, az IT-hírek miatt kerestem), index.hu, www.prim.hu. Reggel az e-mailek után általában ezekkel kezdem a napot, utána pedig többször is visszatérek rájuk. Kifejezetten a legfrissebb információk érdekelnek, ezért keresem a fenti webhelyeket. A külföldi site-ok közül legutóbb a quote.yahoo.com és a biz.yahoo.com oldalain jártam, s reggel ellátogattam még a www.portfolio.hu, a www.cd.hu, a www.netposta.net, a www.hvg.hu, a www.linux.hu, illetve a www.port.hu kikötőbe is. A Stopot mi csináljuk. A legnagyobb magyar portál ;-), naponta 750 ezer hirdetés jelenik meg rajta, s mintegy 300 page-view-t regisztrálunk. A Stop igazi amerikai típusú portál külső hírszolgáltatókkal. Kifejezetten beszerzési célból látogattam el a következő weblapokra: www.ingram-walton.hu, www.c2000.hu, www.cisco.com, www.sun.com, www.nokia.com, www.compaq.com, www.ibm.com, www.hp.com, www.3com.com.

B. O.: - Ön szerint ez mennyire természetes? Mármint ha valaki az internetet beszerzési forrásként használja?

N. D.: - Egyelőre csak részben az, hiszen elsősorban információk gyűjtésére alkalmas. Kiválasztjuk a szóba jöhető termékeket, utána pedig felhívjuk kedvenc viszonteladónkat, és a megválaszolatlan vagy nem teljesen tiszta kérdésekre rákérdezünk. Mindezek alapján pedig eldöntjük, hogy megvesszük-e az adott terméket, vagy sem. Hasonló módszerrel legutóbb autót vettem. Az előbb vázolt szisztéma alapján mindössze egy órát töltöttem a kereskedőnél, hiszen majdnem mindenből fel tudtam készülni a net segítségével.

B. O.: - A papír alapú újságokkal hogy áll?

N. D.: - Főképp a heti- és havilapokat olvasom, bár néha van időm a napilapokra is. Pihentet, mert a képernyő azért még mindig fárasztóbb. A hetilapok közül olvasom a Mancsot, a HVG-t, a Figyelőt és a 168 órát. Néha - bár ritkábban - számítástechnikai lapokra is jut időm, például a PCworldre, a Chipmagazinra, plusz olyan lapokra, amelyeket többnyire promóció keretében kapok, például a BOSS-ra, illetve a Misterre...

B. O.: - Magánéletében mire használja az internetet? Hallhatnánk innen is néhány kedvenc webhelyet?

N.D.: - Képeslapküldésre, ha nem is mindennap, de azért nem is ritkán a www.bluemountain.com-ot. Ételrendelésre természetesen a NetPincért (www.netpincer.hu). Egy jó kis esti mozizás előtt a www.port.hu-ra látogatok el. Sok mindent szeretnék csinálni: társaságba járni, szórakozni, sportolni - például evezni -, de az utóbbi egy-két évben mindez inkább terv maradt. Mostanában igyekszem elfogadható szintre hozni ezeket is.