Megválaszolatlan stratégiai kérdések

MTI Sajtóadatbank, 2000. május 17. 08:58
Eddig semmilyen konkrét felkérést nem kaptam arra vonatkozóan, hogy a minisztérium feldarabolását követően hol és milyen feladattal bíznának meg - közölte Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter. Elmondta: továbbra is biztos abban, hogy a kormányfő a felmentését fogja kezdeményezni, mivel nem ért egyet a hírközlési ágazat lecsatolásával a minisztériumról.
Magyarországnak az elmúlt években nagyrészt sikerült behoznia a közlekedés, a hírközlés és a vízügy területén lévő, az európai uniós országoktól való lemaradását - jelentette ki Katona Kálmán, a tárca vezetője hétfőn Budapesten, az Európai Újságírók Szövetségének Magyar Tagozata által szervezett sajtóbeszélgetésen. A Varsóban tett látogatásáról beszámolva elmondta: tárgyalásokat folytatott az EU illetékeseivel, akik elismerően nyilatkoztak Magyarország felkészültségét illetően. Katona Kálmán véleménye szerint a legnagyobb problémák a piac liberalizációjából adódhatnak. A vasutat és a nemzeti légitársaságot mihamarabb versenyképessé kell tenni, máskülönben az európai piac megnyitása komoly gondokat okozhat a magyar szereplők számára.

Nagyon sajnálom, hogy a tárca többéves távlatban tervezett stratégiai elképzeléseit - így a MÁV-reformot, a zöldfolyosó-programot, az elkerülő- és kerékpárutak építését - nem tudom befejezni. Ezenkívül sok koncepció maradt a tarsolyomban - hangsúlyozta a miniszter. Közölte, hogy a hírközlés más tárcához, illetve a kancelláriához való csatolása a minisztériumban legalább 25 szakembert érint, a tárca felügyelete alá tartozó Hírközlési Főfelügyeletnél pedig több mint 800-an dolgoznak. Mivel a Magyar Posta Rt. is a most készülő egységes hírközlési törvény hatálya alá tartozik, valószínűsíthető, hogy ez a társaság is kikerül a minisztérium felügyelete alól - jelezte Katona Kálmán. Hozzátette, hogy ma délután fogadja őt Stumpf István kancelláriaminiszter.