A BT 20 százalékos forgalomnövekedéssel indított 2000-ben

, 2000. május 23. 18:45
A British Telecom forgalma a március 31-ével véget ért pénzügyi évben csaknem 22 milliárd angol fontot tett ki, ami az előző évhez képest 20,2 százalékos növekedést jelent.
E növekedés jelentős részben az előfizetők egyre bővülő internet- és mobiltelefon-használatából, valamint az év során vásárolt vállalkozásokban szerzett érdekeltségekből származik. A társaság 3,1 milliárd fontos nyeresége 5,3 százalékkal elmaradt ugyan az előző évitől, de az EBITDA mutató 0,8 százalékos javulást jelez. Az alacsonyabb nyereség oka az év során eszközölt jelentős befektetések költségében keresendő.

A tavalyi rekordév után a BT az április 1-jével kezdődő új pénzügyi évet úgy kezdi, hogy időközben Nagy-Britanniában harmadik generációs mobiltelefon-koncessziót szerzett, világszerte páratlan vállalkozási hálózatot hozott létre, és innovatív módon átalakította a vállalatcsoport belső struktúráját.

A társaság a jövőben négy globális profitközpontként és két, az Egyesült Királyságon belüli divízióként működik: a BT Wireless a globális mobiltávközlés, az Ignite a szélessávú adatátvitel, a BTopenworld az internet alapú szolgáltatások, a Yell pedig a szakmai jegyzékek és a hozzájuk kapcsolódó elektronikus kereskedelmi tevékenység területét fedik le, Nagy-Britannián belül pedig két külön központ foglalkozik a vezetékes távközlési hálózat nagy- és kiskereskedelmi tevékenységének koordinálásával. Szervezetileg elkülönül az amerikai AT&T-vel közösen működtetett globális közös vállalkozás, a Concert.