Helyreállt a MÁV internetes jegyértékesítési rendszere

forrás Prim Online, 2011. augusztus 28. 17:39

Bár szombati közleményében a MÁV-START Zrt. azt mondta, hétfőre tudnak tájékoztatást adni a helyreállítás várható időpontjáról, vasárnap délutánra sikerült megjavítani az internetes jegyértékesítési rendszert, újra zavartalan az online jegyvásárlás és a menetjegyek kinyomtatása az automatáknál, az ország egész területén.

A MÁV-START Zrt. internetes jegyértékesítési rendszere augusztus 28 -án 14 órától ismét teljes körűen működik. A MÁV Informatika Zrt. szakemberei az informatikai rendszerek gyártójának közreműködésével kijavították a meghibásodott hardver- és szoftverelemeket. A jegyvásárlás és a jegyek átvétele újra zavartalan mind a negyven vasútállomáson.

 

Az e-ticket rendszer szerda reggel óta tartó leállása nagyságrendileg 1100 vásárlási tranzakciót érintett, (ennyien nem tudták átvenni a korábban megvásárolt jegyüket), ebből mintegy 100 esetben vásároltak nemzetközi menetjegyet.

 

A nemzetközi jegyet duplán váltó utasok kellemetlenségeinek enyhítése érdekében a MÁV-START Zrt. a felhasznált menetjegyek értékének egy részét utazási utalvány formájában visszaadja az érintetteknek. A kuponok értéke ötezer forintonként ötszáz forint. Az utazási kuponokat illetve az újonnan megváltott menetjegyek árának visszatérítését az ügyfélszolgálat bármely elérhetőségén lehet igényelni akár e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu<mailto:eszrevetel@mav-start.hu>) vagy faxon (06 1 511 2093) illetve levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.).

 

A MÁV-START Zrt. kéri, hogy akinek a személyes adataival a belföldi utazása során - az átvétel meghiúsulásából adódó menetjegy nélküli utazás miatt - utasleadási lap készült, azt az online vásárlás adataival együtt (a vásárlásnál használt e-mail cím, vásárlás időpontja) mielőbb juttassa el a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára. Az adatok egyeztetését az ügyfélszolgálat soron kívül végzi el.

 
Azok az utasok, akik az internetes jegykiadó automatáknál átvehető számlát igényeltek a vásárláskor, a számlát kapott átvételi kóddal a vásárlástól számított egy éven belül bármelyik jegyátvételi helyszínen lévő automatából kinyomtathatják.
 
Ilyen mértékű meghibásodás mindezidáig nem fordult elő az e-ticket rendszerben. A MÁV Informatika Zrt. a gyártó szakembereinek bevonásával és a MÁV-START Zrt.-vel együttműködve - a rendkívüli helyzet részletes elemzésével és további intézkedésekkel - mindent megtesz annak érdekében, hogy hasonló fennakadás a jövőben ne forduljon újra elő. A kellemetlenségekért az érintett társaságok az utasok elnézését kérik.