Az 50 legjobb iPhone alkalmazás - mozgásban

Vértes Judit, 2011. szeptember 6. 10:44
A Time magazin szerkesztői kiválasztották az 50 legjobb iPhone alkalmazást, amelyek közül tegnapi cikkünkben a játékokat  mutattuk be. Mai írásunkban az utazáskor, nyaraláskor hasznos alkalmazásokat gyűjtöttük össze.

A Kayak alkalmazás segítségével könnyedén lehet repülőjegyet, szállodát foglalni, autót bérelni. Az alkalmazás ingyenes változatával is sok mindent elérhetünk, de ha 1,99$-ért előfizetünk a Pro verzióra, akár az első osztályon is bérelhetünk helyet.

A környékünkön bérelhető autókat mutatja meg a Zipcar. Az alkalmazás egy kevésbé hasznos ám szórakoztató eleme, hogy egy virtuális kulccsal kinyithatjuk a választott kocsi ajtaját, és még a dudát is megnyomhatjuk benne.

Az utazás után megérkezve egy idegen városba hasznunkra lehet a Yelp, melynek segítségével megtudhatjuk, hol vannak közeli éttermek, bárok, boltok, megnézhetjük áraikat, nyitvatartási idejüket, és elolvashatjuk a korábbi vendégek véleményét. Ha kiválasztottuk az éttermet, akkor - az egyesült Államokban, Kanadában vagy Angliában - akár egyből le is foglalhatjuk az asztalt az Open Table segítségével. A Yelp-hez hasonló alkalmazás az AroundMe, egyetlen klikkeléssel megnézhetjük hol van a közelben étterem, bár, hotel, vagy ATM.

De hiába találunk jó éttermet, ha nem értjük az étlapot. A Word Lens alkalmazást épp ezért érdemes letölteni utazás előtt. Nincs más dolgunk, mint a kamera elé tartani az idegen nyelvű szöveget, és a kijelzőn megjelenik a fordítás. Ha nem is mindig tökéletes, de segít eligazodni.

A várható időjárást is érdemes megnézni, mielőtt útnak indulunk, ezt legrészletesebben a Weather Channel alkalmazás segítségével tehetjük meg. Óránkénti, napi, heti vagy 10 napos előrejelzést is kérhetünk.

Nem kell idegenvezetőt fogadni, ha letöltjük a Wikipedia iPhone változatát. Az alkalmazás segítségével nem csak az összes felhasználók által szerkesztett tudásanyag érhető el, de a hely azonosítása után megtudhatunk bármit az adott helyen körülöttünk lévő épületekről, az adott város történetéről vagy az ott élő híres emberekről.

Egy idegen várost legjobban gyalog lehet megismerni. De ha elfáradtunk a sétában, vagy egy adott helyre szeretnénk eljutni, akkor használjuk a Hopstop alkalmazást. Beírva a kiindulási és érkezési címet a Hopstop megadja a lehetséges közlekedési útvonalakat, metróval, busszal vagy más közlekedési eszközzel. Ha a taxit választjuk, megtudhatjuk a várható árat és menetidőt, illetve az elérhető taxi-társaságokat.

Aki útnak indul, jó ha az egész Föld a zsebében van. A Google Earth iPhone alkalmazás mindig megmutatja a helyünk a világban.