Egészségügyi kutatási projektek a Xerox-nál

forrás Prim Online, 2012. május 1. 08:25

Az egészségügyi ellátást számos időrabló folyamat lassítja: a rengeteg papírmunka, az intézmények – például körzeti orvosi intézetek, kórházak, kezelőközpontok, gyógyszertárak – közötti nehézkes kommunikáció, illetve az elavult adat- és dokumentumkezelési technológia. A Xerox kutatói azon fáradoznak, hogy a folyamatok egyszerűsítésével gördülékenyebbé tegyék az egészségügyi ellátást.

A Xerox LiveKey alkalmazás már több ameriai és nyugat-európai intézményben segíti a papíralapú információ digitális feldolgozását, tárolását és megosztását,  másodpercekre rövidítve a korábban hosszadalmas folyamatokat.

Jelentősen leegyszerűsödik egy orvosi konzultáció adminisztrációja azáltal, hogy a panaszokat a Xerox multifunkciós nyomtatóján lévő LiveKey gomb segítségével a beolvasott adatok azonnal rögzítésre kerülnek. A berendezés egy biztonságos felhőbe tölti az adatokat, ahonnan a Xerox infrastruktúráján keresztül megtörténik a kódolás és adatfeldolgozás, a későbbi egyszerű visszakereshetőség érdekében. Az időmegtakarítás mellett a Xerox LiveKey az adminisztrációs költségeket is 30%-kal csökkenti.

A legérdekesebb projektek és kutatások:


·    Mobil ápolási koordináció: Kutatók és a Xerox vállalatcsoport tagjaként működő PARC szakértői gyakorló nővérek bevonásával fejlesztik a Digitális Ápoló Segéd (Digital Nurse Assistant) rendszert. Az egészségügyi intézmények helyiségeiben telepített kijelzőkön és az ápolók mobileszközein is futó rendszer nyilvántartja a páciens múltbeli és jelenlegi állapotára,  a tervezett kezelésekre vagy beavatkozásokra vonatkozó  információt. Az orvos érkezésekor a kórtermekben telepített kijelzők automatikusan bekapcsolnak és a megfelelő információkat szolgáltatják a betegről, és a „papírmunka’   mobil eszközök segítségével még a kórteremben elvégezhető.
·    Megelőző klinikai analitika: Az egészségügyi szervezetek hamarosan használatba vehetik a Midas+ Live új, a Xerox által kifejlesztett felületét, mely folyamatosan felügyeli a páciensek állapotát, és segít megelőzni a potenciális komplikációkat. Az ápolók mobil eszközeiken – többek között okostelefonjukon vagy táblagépükön – követhetik nyomon a betegekkel kapcsolatos információkat
·    Fertőzés felfedezése: A kórházi fertőzések gyorsabb felfedezésére és megelőzésére az intézmények a Xerox Európai Kutató Központja (Xerox Research Centre Europe) által kifejlesztett FactSpotter adatbányászati módszert alkalmazhatják. Az Automatizált Küzdelem a Fertőzések Észleléséért (ALADIN: Assistant de Lutte Automatisée et de Détection des Infections) projekt keretében megalkotott Xerox technológia a páciensek bizonyos adatainak – pl. tünetek, vagy baktériumos fertőzések megjelenése – elemzésével megállapítja a kórházi fertőzések terjedésének kockázat és szükség esetén riasztja az ápolókat.
·    Gyógyszeres kezelés menedzselése: A Xerox kutatói az „okos” gyógyszercsomagolás kifejlesztésén dolgoznak, mely segítségével a gyógyszertárak megkönnyítik a megfelelő alkalmazást. A perszonalizáció, az adatgyűjtés és a csomagolástechnika területén elért innovációk segítségével a rendszer megfelelően ütemezi a gyógyszeres kezelést, testreszabott utasításokat biztosít, valamint naplózza, hogy a beteg az orvos útmutatásának megfelelően alkalmazza-e a gyógyszereket.