Csökkenő piacon növekedett az OKI

forrás Prim Online, 2012. május 21. 15:06

A nyomtatópiac forgalma a régió országaiban eltérő, a trendek azonban nem különböznek – áll az IDC aktuális jelentésében. A fekete-fehér nyomtatók lassan átadják a helyüket a multifunkciós eszközöknek.

A szegmens értékesítési volumene országonként és készüléktípusonként is változik, az adatokat a szervezet 2011-ig elemezte − ismertette az összefoglalót Újlaki Andrea, a japán OKI nyomtatógyártó hazai leányvállalatának marketingmenedzsere.

A teljes hazai lézernyomtató-piac mérete jó közelítéssel évi 123 ezer darab eladott eszköz. Bár az értékesítés volumene minden országban különböző, a trendek hasonlóak. Miközben az eladások döntő többségét még mindig az A4-es, fekete-fehér nyomtatók teszik ki, az ezekből eladott mennyiség az utóbbi öt évben tendenciózusan csökkent. Ezzel szemben a fekete-fehér többfunkciós készülékek piaca a válság ellenére gyakorlatilag mindenütt, így Magyarországon is folyamatosan bővül, az átrendeződés egyértelmű.

Az egyfunkciós (SFP), színes A3-as nyomtatók értékesítése az általános piaci tendenciák ellenére az OKI-nál újra elérte a válság előtti mennyiséget, ebben a kategóriában a cég részesedése Kelet-Európában 30 százalék feletti. Az A3-as, színes, multifunkciós berendezések (MFP) iránti kereslet szintén látványosan megugrott az elmúlt években.

Általában is igaz, hogy a cég piaci részesedése minden színes termék esetében nőtt, még azokban a szegmensekben is, mint a színes A4-es SFP és MFP eszközök, ahol a teljes piac zsugorodott − emelte ki Újlaki Andrea.

A fenti elemzés és trendek ismeretében az OKI a közelmúltban minden ügyfélkör (mikro-, közép- és nagyvállalatok) számára megújította kínálatát, minden korábbinál gazdaságosabb és környezetbarátabb készülékeket dobott piacra. A cég azt tervezi, hogy megduplázza régiós eladásait a következő három évben.