Jelentős fejlesztések a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásban

forrás Prim Online, 2012. május 23. 14:26

A digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, több mint 300 000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást. A MinDig TV Extra a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben, az előfizetők száma mára meghaladta a 63 ezret. Az Antenna Hungária a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 15 új telephelyről indul el a DVB-T sugárzás. Ennek eredményeképpen az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhető. Az AH tervezi, hogy a jelentős nyári sportesemények idejére 3D tesztsugárzást indít az MTVA-val együttműködésben. Az első lépésük multimédia irányba a tartalomtovábbító hálózati szolgáltatásuk elindítása lesz a következő hetekben.

Földfelszíni TV – 1 millió háztartással rendelkező platform

Tavaly 4 százalékkal, 1,14 millió háztartásra bővült a teljes földfelszíni televíziós használat az AGB Nielsen adatai alapján. Nagyon kedvező tendencia, hogy a digitális átállás hatására folyamatban van a platform megújítása: a digitalizáció pozitív hatással van a felhasználók korösszetételére és profiljára; reklámozói szempontból értékesebb célcsoportot jelentenek. További eredmény, hogy elkezdődött a MinDig TV-re történő migráció más fizetős tévés platformokról.

A digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, több mint 300 000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást. A nyár legkiemelkedőbb dobása a közszolgálati csatornákon elérhető sportesemények
(Forma-1, Futball Európa-bajnokság, Nyári Olimpiai Játékok) lesznek, melyek a MinDig TV kínálatában előfizetési díj nélkül, HD-minőségben elérhetők. Az ATL és BTL kommunikációs kampányaink hatására a márkaismertség folyamatosan növekszik. A boltokban kapható lapostévék (plazma, LCD, LED) szinte mindegyike tartalmazza a MinDig TV vételéhez szükséges DVB-T MPEG-4 tunert, így akár külön dekóder közbeiktatása nélkül lehet nézni többek között az ingyenes, HD-minőségű sportközvetítéseket is.

A MinDig TV Extra a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben az elmúlt 12 hónap során, az előfizetők száma mára meghaladta a 63 ezret. A MinDig TV Extra Alapcsomagját összehasonlítva a többi vezeték nélküli szolgáltató kezdőcsomagjaival, megállapítható, hogy a MinDig TV Extra a legjobb ár/érték arányú szolgáltatás a piacon: a legtöbb tematikát, a legnézettebb csatornákat tartalmazza kedvező áron, egyedülálló módon gyerekcsatornát is, az egyik legnézettebb ismeretterjesztő programot, valamint 3 HD-csatornát kínálva.
Jelentős hálózatfejlesztés a nyári hónapokban

Az Antenna Hungária a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 5 közepes teljesítményű és 10 kis teljesítményű telephelyről indul el a DVB-T sugárzás. A fókusz a nagyvárosokon lesz: az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhetővé válik az A és C Multiplex esetében. A hálózatbővítés eredményeképpen 65 DVB-T telephely lesz üzemben, a MinDig TV szolgáltatás lakossági lefedettsége meghaladja a 98 százalékot. A B Multiplex (MinDig TV Extra Családi csomag) lefedettsége közel 87 százalékra emelkedik, 53 telephelyről sugározva.

További tervek: 3D tesztsugárzás, a multimédia üzletág elindítása

Az analóg lekapcsolást illetően nyilvánossá vált korábban, hogy a folyamat véghatárideje 2014 végére módosult. A következő hetekben szükséges a részletek tisztázása, mivel a lekapcsolási stratégia nyilvánosságra hozatalának hiányában az érintett piaci szereplők jelentős tervezési bizonytalanságokkal szembesülnek. 

A MinDig TV-t illetően tervezzük, hogy az ingyenesen vehető HD-terjesztést a jelentős nyári sportesemények idejére a Budapesten és környékén elérhető 3D tesztsugárzással bővítjük ki az MTVA-val együttműködésben. Az ősz folyamán pedig további DVB-T hálózatfejlesztést tervezünk. A MinDig TV Extra szolgáltatásunkat illetően 2013. március végéig az előfizetőszám megduplázásával számolunk, ennek érdekében új viszonteladói együttműködéseket tervezünk, illetve tovább bővítjük a Családi csomag elérhetőségét.

Egyre többen kívánnak arról dönteni, hogy mikor és milyen eszközzel tévézzenek, ennek a kihívásnak próbál az AH megfelelni azzal, hogy a szolgáltatásportfólióját nem lineáris szolgáltatásokkal is kiegészítse. Az első lépésünk multimédia irányba a tartalomtovábbító hálózati szolgáltatásunk – Content Delivery Network – elindítása lesz a következő hetekben, tárgyalásokat folytatunk műsorszolgáltatókkal arról, hogy streaming szolgáltatásokat nyújtsunk különböző vevőeszközökre – számítógépek, okostelefonok, tabletek, stb. – akár HD-minőségben is.