Társadalmilag hasznos projektek taroltak az idei Gyurós Tibor díjkiosztón

forrás Prim Online, 2012. június 13. 09:10

Az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége) idén is díjazta az infokommunikációs szektorban kimagasló teljesítményt nyújtó felsővezetőket, innovációkat és projekteket. A Gyurós Tibor - díj „Az év menedzsere az infokommunikációban” díjazottja Ilosvai Péter, az IT-Services Hungary leköszönő ügyvezetője, „Az év IKT innovációja” az iKórlap, a Hospitaly Kft. fejlesztése lett.  „Az év IKT projektje” díjat a „Gázt a napi piacról – rugalmas gázkereskedelem tőzsdei alapokon” az IP Systems és a Földgázszállító Zrt. közös megoldása nyerte, projekt Különdíjban részesült a Tigra Kft. és a Vasi Volán pályázata Vas megye és Szombathely tömegközlekedésének fejlesztéséért.

A Gyurós Tibor-díjjal az IVSZ 15 éve, 1997 óta ismeri el azokat a kimagasló teljesítményt nyújtó cégvezetőket és szakembereket, akik tevékenységükkel jelentős mértékben hozzájárultak a hazai IKT szektor fejlődéséhez. A tavalyi évben megújult a díj, a korábbi értékek és eszmeiség megőrzésével az IVSZ a példaadás mellett az iparág komplexitását, innovatív voltát és társadalmi hasznosságát is szeretné díjazni. A beérkezett pályázatokról a hagyományoknak megfelelően, ezúttal is az IKT-szakma elismert szakembereiből álló bíráló bizottság döntött.

 



2012. díjazottjai:
Gyurós Tibor-díj „Az év menedzsere az infokommunikációban” díjat Ilosvai Péternek, az IT-Services Hungary leköszönő ügyvezető igazgatójának ítélték oda.
Ilosvai Péter 2004 óta a T-Systems különböző vállalatait irányította Magyarországon és a régióban. Pályafutásának egyik kiemelkedő teljesítménye az IT-Services Hungary, a T-Systems globális szolgáltatási központja, amelyet 2012 májusáig vezetett. A céget gyakorlatilag zöld mezősen, 120 emberrel indították, mostanra Magyarország legnagyobb IT szolgáltatójaként 2700 kollégát foglal magában, 2012 végére pedig eléri a 3000 fős létszámot.
A legnagyobb kihívás a megfelelő nyelvi és infokommunikációs tudással rendelkező, nagytömegű munkaerő bevonása volt. A három kritérium Magyarországon tökéletes paradoxon, amelynek feloldása során a cég az ország legnagyobb felnőttképzési intézményévé vált.
A humán és az infrastrukturális háttér biztosítása mellett meg kellett felelniük a magas színvonalú, minőségi munkavégzési jellemzőknek is. Ezeket nem a megszerzett tanúsítványok jelentik, hanem a viszonylag fiatal, pályakezdő munkaerő-tömeg hihetetlen gyors integrációja és felkészítése, hiszen olyan ügyfeleket kell kiszolgálniuk, ahol a minőségi munka elengedhetetlen: BMW, Daimler, DPDHL, BOSCH, Siemens, BAT, Heineken, Schell, KPMG. stb.


„Az év IKT innovációja ” – a Hospitaly Kft. fejlesztése, az iKórlap lett.
Az iKórlap egy ingyenes, iPad-en, illetve bármilyen más eszközön böngészőn keresztül elérhető alkalmazás. Segítségével Magyarország valamennyi háziorvosa egyszerűen, bárhol elérheti összes betegének teljes kórtörténetét, összes kiváltott gyógyszerének adatait, közel 10 évre visszamenőleg, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár adatbázisához való hozzáférés révén, továbbá lehetővé teszi az egészségügyi intézményeknél tárolt dokumentumok, képi információk (zárójelentés, lelet, kórlap, röntgenkép, stb.) megjelenítését.
A rendszer bizonyítja a háziorvosoknak, és az államnak, hogy a meglévő információkat viszonylag kis költséggel hatékonyan képes a gyógyítás szolgálatába állítani, a ráfordítások gyors megtérülése pedig az országos kiterjesztés révén lenne garantált.
Az alkalmazás segítségével az ellátás felgyorsulna, a pontos és megbízható kórkép révén csökkennének a feleslegesen ismételt vizsgálatok, javulna a gyógyítás hatásfoka. Az alkalmazás használatával a háziorvosok jóval teljesebb információ alapján tervezhetnék meg a betegek terápiáját, ami már rövidtávon is gyorsabb, olcsóbb gyógyulást, jobb közérzetet biztosítana a betegeknek, és kevesebb költséget, jobb hatékonyságot az államnak, így végső soron a közfinanszírozást viselő járulékfizetőknek.

„Az év IKT projektje” díjat a „Gázt a napi piacról – rugalmas gázkereskedelem tőzsdei alapokon” az IP Systems és a Földgázszállító Zrt. közös munkája nyerte.
A Földgázszállító Zrt. feladata a Magyarország területét behálózó nagynyomású földgázvezetékek üzemeltetése és a teljes földgázrendszer működésének összehangolása. E tevékenységek hatékony támogatása érdekében hozta létre a Napi Földgáz- és Kapacitáskereskedelmi Piacot, amellyel a hazai földgázszállító rendszer egyensúlyozási feladatait már 2010 nyarától piaci alapokra helyezte, jóllehet, ez az Unióban majd csak 2014 után lesz követelmény. A vállalat mind a valós idejű kereskedelem lehetőségét nyújtó piactér, mind a napi gázszállításhoz kapcsolódó feladatok ellátását biztosító informatikai platform kifejlesztésénél az IP Systemsszel működött együtt.
A piactér biztonságosabbá és kiszámíthatóbbá teszi a földgázrendszer működtetését. Az új európai követelményrendszernek az NFKP – az unióban egyedülálló módon – már most is megfelel, így nem kell új rendszert kidolgozni a szabályozás életbe lépésekor. A projekt iránt emiatt több regionális rendszerirányító (szlovák, bolgár, román) is érdeklődik.
Az NFKP több tucat fejlesztő több éves munkájával valósult meg, a projekt értéke eléri az 500 millió forintot. Ez a rendszer több mint egy tőzsdei alkalmazás, hiszen az ügyletek pénzügyi fedezete mellett a szállítórendszeri kapacitás meglétét is ellenőrizni kell a visszaigazolás előtt. A projektben így három, önmagában is összetett rendszert kell tökéletes összhangban működtetni (az NFKP-t, az FGSZ Zrt. informatikai platformját és az elszámolóház, a KELER Zrt. rendszerét).

„Az év IKT projektje” Különdíjban részesült a Tigra Kft. és a Vasi Volán pályázata Vas megye és Szombathely tömegközlekedésének fejlesztéséért.
A Tigra Computer- és Irodatechnikai Kft. által megvalósított projekt célja teljes körű, integrált megoldás kialakítása volt a Vasi Volán forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszerének üzemeltetésére.
Kiemelten fontos volt, hogy a rendszer megfeleljen az európai szabványosság követelményeinek, az egyes alrendszerek közötti kapcsolatokat, illetve a teljes rendszer kifelé szolgáltatott információs interfészeinek alapját a TransModel alapú adatbázis és a SIRI és TransXchange szolgáltatások adják.
Említésre méltó a rendszer integráltsági szintje, hiszen a megvalósítással a Volán vállalat releváns rendszerei, mint a már korábban is rendelkezésükre álló vállalat irányítási rendszere, menetrend tervező alkalmazása valós idejű kapcsolatba került a frissen implementált forgalomirányítási-, utastájékoztatási rendszerrel és természetesen a mindennek központjában megtalálható TransModel alapú adatbázissal.