Vállalati szintű biztonság mobileszközökre is

forrás Prim Online, 2012. július 25. 13:29

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy Novell portfóliójában elérhetővé vált a ZENworks Mobile Management. A megoldás az eszközfelügyelet területén leggyakrabban előforduló kihívásokra nyújt választ, beleértve a saját eszközök használata (BYOD – Bring Your Own Device), a biztonság, az alkalmazás- és fájlmegosztás, az eszköz- és leltárfelügyelet, valamint a megfelelőség kapcsán felmerülő problémákat.

Ezzel az új megoldással a Novell a mobileszközökre is kiterjeszti meglévő felügyeleti és biztonsági képességeit. A Novell ezzel lehetőséget nyújt a vállalatoknak, hogy minimális informatikai többletköltséggel felügyeljék és biztonságossá tegyék a saját tulajdonú mobileszközök használatát a vállalaton belül; iOS, Android, Symbian vagy Windows Mobile rendszerű, illetve egyéb ActiveSync-kompatibilis eszközök esetében egyaránt.

„Az alkalmazottak gyakran igénylik a mobileszközök használatát a munkahelyen. Akár vállalati, akár saját készülékkel dolgoznak a munkavállalók, a rendszergazdák számára nehéz feladat, hogy nyomon kövessék és megoldják az ezzel járó biztonsági és felügyeleti problémákat. A ZENworks Mobile Management olyan könnyen telepíthető megoldást kínál, amellyel a szervezetek a biztonság és a produktivitás fenntartása mellett felügyelhetik a mobileszközöket. Az alkalmazottak számára így mindenhol biztosítottak a hatékony munka feltételei, indokolatlan vállalati kockázatok és költségek nélkül” – mondta el Szittya Tamás, a Magyarországi Képviselet ügyvezető igazgatója.

A ZENworks Mobile Management fő szolgáltatásai:
·    Vezeték nélküli/automatikus regisztráció: az eszköz regisztrációs folyamata során felhasználja az ActiveSync e-mail kiszolgáló felhasználói hitelesítő adatait, így automatizálja az új eszközök regisztrációját.
·    Alkalmazáskiosztás és fájlmegosztás: biztosítja, hogy a megfelelő alkalmazások és fájlok elérhetők legyenek az arra jogosult felhasználók számára a vállalati alkalmazástárolón (Enterprise App Store) keresztül.
·    Személyre szabható biztonsági beállítások: lehetőséget nyújtanak a biztonságért felelős csapatok és informatikai biztonsági vezetők számára, hogy megadják és testre szabják a mobileszközökre vonatkozó biztonsági házirendeket, beleértve a titkosítást, a jelszókezelést és a kritikus adatok automatikus távoli törlését az eszköz elvesztése esetén.
·    Leltár- és eszközfelügyelet: áttekintést nyújt a szervezethez kapcsolódó eszközökről, valamint nyomon követi és felügyeli az összes, a szervezeten belül használt mobileszközt.
·    Riasztások és értesítések: az igény szerint beállítható riasztások lehetővé teszik, hogy az informatikai részleg azonnal értesülhessen a problémákról, szabálysértésekről vagy a biztonsági beállítások változásairól, így biztosítható a megfelelőségi, licenckezelési és felügyeleti követelmények teljesítése.
·    Saját készüléket támogató működés: a munkavállalók saját mobileszközeivel kapcsolatos igények kiszolgálására számos hasznos szolgáltatást tartalmaz az eszköz, például megoldható, hogy a távoli törlés szolgáltatás csak a vállalati adatokra vonatkozzon.