Már több mint ötvenezer otthon nyomtatott vasúti menetjegy

forrás Prim Online, 2012. augusztus 20. 10:08

A MÁV-START Zrt. fejlesztéseivel a kényelmes és komfortos utazás egyre jobb feltételeit szeretné megteremteni utasai számára. Ennek egyik legfontosabb eleme a négy éve bevezetett internetes jegyértékesítési rendszer szolgáltatásainak folyamatos bővítése, amelyben már több mint két és fél millió darab belföldi jegyet vásároltak az utasok. A tavaly novemberben indított otthoni jegynyomtatás lehetőségével pedig mára már több mint ötvenezer internetes vásárlási tranzakcióban éltek.

Az otthon nyomtatható vasúti jegyek szolgáltatásának bevezetésével a személyszállító vasúttársaságnak a legfőbb célja az volt, hogy utasai számára olyan, akár otthonról is megoldható kényelmes jegyvásárlási lehetőséget nyújtson, amelyhez nem kell igénybe venni a jegykiadó automatákat, pénztárakat. Az eddigi statisztikai adatok azt mutatják, hogy a felhasználók száma dinamikusan növekszik, a szolgáltatás indításától számítva alig nyolc hónap alatt meghaladta az ötvenezret azon internetes vásárlási tranzakciók száma, amiben otthon nyomtatással váltották meg az utasok a jegyeiket. Ma már minden ötödik internetes jegyvásárlásnál ezt a szolgáltatást választják.

Jelenleg otthon nyomtatással a belföldi menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- illetve kerékpárjegyeket lehet vásárolni, akár az utazás előtt 60 nappal, elővételben is. Az internetes jegyértékesítés fejlesztése folyamatos, idén májustól a mobilegyenleg terhére is vehető online teljes árú belföldi menetjegy, hely- és pótjegy, élőállat- és kerékpárjegy, és az ilyen módon megváltott vasúti jegyek esetében is van lehetőség otthoni nyomtatásra.

A 2008-ban elindult internetes jegyértékesítési rendszerben (e-ticket) a belföldi jegyek darabszáma mára meghaladta a két és fél milliót, és még az ősszel várható, hogy a vásárlási tranzakciók száma is eléri a másfél milliót. Sokan éltek a 2010 októberétől bevezetett internetes nemzetközi jegyvásárlási lehetőséggel is. Ha csak az idén eladott jegyeket számítjuk is, már elértük a negyvenezer külföldre kiállított menetjegyet.

A személyszállító vasúttársaságnak továbbra is célja, hogy a jegyvásárlást érintő fejlesztéseivel az utasok elvárásaihoz igazodva, minél kényelmesebbé és egyszerűbbé tegye a menetjegyváltást, és ezzel az egyre népszerűbb szolgáltatásokat igénybe vevők körét tovább bővítse. 

A szolgáltatások részleteiről további tájékoztatás a MÁV-START Zrt. weboldalán található, és a helyi tarifával hívható 06 40 49 49 49-es, MÁVDIREKT ügyfélszolgálati telefonszámon kérhető.