EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat

forrás Prim Online, 2012. augusztus 28. 20:00

Az Ericsson ConsumerLab közzétette a fogyasztók TV és videóhasználati szokásait vizsgáló friss felmérését. A 2012-es TV & Video Consumer Trend Report szerint egyre bővül a TV-t és a közösségi platformokat egyidejűleg használó nézők tábora, és a közösségi tévézés ma már tömegpiaci jelenségnek tekinthető.

A kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók 62 százaléka heti rendszerességgel látogat közösségi oldalalkat TV-nézés közben – ez a tavalyi adatokhoz képest 18 százalékos növekedés. Ez a fajta párhuzamos médiahasználat a nők 66, a férfiak 58 százalékára jellemző, a fogyasztók negyede rendszeresen meg is vitatja a közösségi oldalakon a látottakat. 

„A mobilkészülékek a tévézés részévé váltak, a fogyasztók 67 százaléka okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal a kezében néz TV-t vagy videót.” – mondja Niklas Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „A fogyasztók hatvan százaléka számolt be arról, hogy heti rendszerességgel használ igény szerinti – on-demand – szolgáltatásokat. Utazás közben tévézni vagy videót nézni is egyre népszerűbb szórakozás: ez ma már felerészben okostelefonon zajlik, terjedését a fejlett mobil szélessávú rendszerek is ösztönzik.”


Bár a TV- és videónézéssel kapcsolatos szokások és igények nagyon megváltoztak, a fogyasztók csupán 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szűkíteni kívánja TV-s csomagjának tartalmát. Sőt, a költségek csökkentése helyett a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a jobb élményért: 41 százalékuk például a nagy felbontású (HD) TV- és videotartalmakra költene több pénzt.


A megkérdezettek fele maga szeretné kiválasztani a számára érdekes TV- és videotartalmat. „Ahogy nő a képernyők és a szolgáltatások száma, az emberek egyre inkább egy olyan, egyszerűen használható, aggregált szolgáltatást keresnek, amely mindent egyben kínál.” – tette hozzá Rönnblom. „Az igény szerinti és hagyományos (lineáris) TV technológiát egyaránt biztosítani kell a fogyasztóknak, akárcsak az egyszerűbb tartalomböngészést, a közösségi TV lehetőségeinek kihasználását és a tökéletes hozzáférést a legkülönbözőbb készülékekről.”


Az adatgyűjtésre Brazíliában, Chilében, Kínában, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. A kutatók összesen 14 kvalitatív és 12 ezer kvantitatív online interjút bonyolítottak, melyek több mint 460 millió fogyasztó szokásait reprezentálják.

A felmérést az Ericsson ConsumerLab globális fogyasztókutatási programja keretében végezték. A több mint 40 országban és 15 metropoliszban bonyolított globális programban évente 100 ezer ember vesz részt – így statisztikailag 1,1 milliárd ember véleményét tükrözi. A kutatók – kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmazva – több száz órát fordítanak a különböző nemzetiségű és kultúrájú fogyasztók megkérdezésére.