SeUGI, a SAS európai felhasználóinak nemzetközi konferenciája

, 2000. július 4. 19:09
Az idén június 20-23-án Dublin-ban 18. alkalommal rendezték meg a SAS európai felhasználóinak nemzetközi konferenciáját, ahol az érdeklődők megismerhették a SAS legújabb fejlesztéseit, első kézből szerezhettek tapasztalatokat az új technológiákról. A legjobb adatbányász előadás díját a KFKI ISYS kapta.
Szép magyar siker is született a nemzetközi konferencián, hiszen a különböző területek előadásait jutalmazták, és a legjobb adatbányász-előadás díját a KFKI Isys adatbányászattal foglalkozó csoportjának vezetője, Fajszi Bulcsú vehette át. A KFKI Isys Informatikai Kft. a Zenetudományi Intézettel közösen készített egy CD-t, amely a régi stílusú magyar népdalokat rendszerezi az 1998-as Dobszay-Szendrei-féle rend alapján. A CD-n található mintegy 2500 dallamra több válogatási és hallgatási lehetőség nyílik. Ez jól demonstrálja, hogy a már számos üzleti területen alkalmazott adatbányászati módszerek és a SAS megoldásai még az ilyen szokatlannak tűnő adatkörben is alkalmasak rejtett összefüggések feltárására.

A továbbiakban a konferencián bejelentett három újdonságról:

1. Az új SAS business-to-business e-intelligence megoldása növeli az internet alapú vevő-beszállító kapcsolatok minőségét és profitabilitását. Az e-ValueTM lehetővé teszi, hogy a szervezetek ellenőrzésük alatt tartsák vevői és beszállítói kapcsolataikat, és a kapcsolatokból származó hatalmas mennyiségű tranzakciós adatokat információvá alakítsák. Ezen információk segítségével azon beszállítókra koncentrálhatnak, akik a legmagasabb értéket - nem pedig a legalacsonyabb árat - kínálják, valamint meghatározhatják azokat a vásárlókat, akik hosszú távú jövedelmezőséget biztosítanak számukra.

2. Az új SAS Business Intelligence Portal és a SAS Portal Architecture csökkenti az információ kezelésének és megosztásának költségeit. A SAS Business Intelligence Portal elérhetővé teszi a SAS business intelligence funkcióit a testre szabott webkörnyezetben. Az új SAS Portal Architecture pedig biztosítja, hogy a SAS Business Intelligence Portaljának tartalma eljuthasson harmadik fél portáljára és az együttműködő platformokra.

3. A SAS és az Intrinsic együttműködése a célzott marketingkampányok hatékonyabbá tételére. A SAS Institute, az analitikus CRM-megoldások piacvezető szállítója és az Intrinsic, a vállalati marketingautomatizálás piacvezetője globális együttműködési szerződést írt alá, mely szerint a SAS 4 millió dolláros részesedést szerzett az Intrinsicben, és világszerte a SAS fogja értékesíteni az Intrinsic márkanévvel ellátott termékeket.