Az ERP és CRM együttműködésének lehetőségei

forrás: Prím Online, 2012. november 12. 14:55

Microsoft Dynamics CRM rendszert vezetett be az XAPT a NETvisor Zrt-nél a már évek óta megelégedéssel használt Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer mellé. A mindennapi üzleti folyamatok támogatására használt integrált rendszer mellé most bevezetett CRM megoldás célja a sales és marketing folyamatok minél magasabb szintű elősegítése, és a már meglévő ERP rendszerrel való hatékony együttműködés megteremtése.

„Komoly kihívás volt a két rendszer hatékony együttműködésének összehangolása, de munkatársainknak kiválóan sikerült megoldani a feladatot. A bevezetést és a két rendszer összehangolásának tapasztalatait hasznosítani tudjuk a hasonló folyamatban lévő és jövőbeli projektek tervezésénél és végrehajtásánál, mivel egyre több vállalat fordul hozzánk hasonló igénnyel.” – nyilatkozta Polocz Anett, az XAPT Hungary Kft. üzletágvezetője. „Az XAPT tapasztalatai azt mutatják, hogy az ERP és a CRM rendszer gördülékenyen működhet egymást kiegészítve is, így a vállalatoknak nem kell választaniuk, hogy a két megoldás közül melyiket vezessék be, ha hatékonyabbá tennék üzleti folyamataikat és emellett a marketing és az értékesítés erősítése is fontos a vállalat számára.

Az XAPT 2008-ban vezette be a Microsoft Dynamics NAV alkalmazást a NETvisor Zrt-nél, amelynek célja a mindennapi üzleti folyamatok támogatása egy integrált rendszer segítségével. A feladatok közé tartozik a beszerzési rendelések kezelése, a raktári és a szállítási folyamatok feletti kontroll illetve a tervezéshez való hatékony eszköztámogatás nyújtása is. A megoldás alapja, hogy az online működő rendszerben minden adat azonnal megjelenik, és a megfelelő jogosultságokkal rendelkező felhasználók, illetve vezetők minden pillanatban az aktuális állapotot látják, valamint ezek a folyamatok integrálódtak a pénzügyi és számviteli területekkel, így biztosítva az egyes divíziók feletti irányítást, illetve a teljes cég feletti ellenőrzést.

A NETvisor Zrt-nél az elmúlt évek során megfogalmazódott a sales és marketing üzleti folyamatok átláthatóságának és mérhetőségének igénye, így az XAPT szakembereinek tanácsára a cég egy CRM rendszer bevezetése mellett döntött. A Microsoft Dynamics CRM 2011 alapokon megvalósított rendszer testre szabottan és hatékonyan képezi le a projekt során kialakított eladási és marketing folyamatokat, valamint növeli ezek műszaki hatékonyságát is.

A bevezetett megoldás egyik legfontosabb eleme a CRM rendszer NAV interfésze, amely a két rendszer egymás melletti hatékony működését segíti. Az egység használatával megoldhatóvá vált az együttműködés a gazdálkodási rendszerrel, az ügyféltörzs konszolidálása, a projektinformációk összehangolása a sales és a projektvezetők között, valamint egy komplexebb ügyfélkép kialakítása.

A CRM projekt összetevőinek feladatai a hatékonyabbá és szabályozottabbá tett értékesítést támogató marketing erősítésétől a vezetői monitoring tevékenységen át az automatizmusok kiépítéséig terjednek. A rendszer az automatizmusok és a webintegráció révén erősíti a marketing tevékenységet, amely az értékesítést hivatott segíteni. Az értékesítési modul célja a komplex eladási folyamat és életciklus leképezése, illetve a sales folyamatok szabályozása, automatizmusa, hatékonyságának növelése. Ugyan csak fontos eleme a rendszernek a vezetői monitoring, amely a teljesítményértékelést, a stratégiai kérdések előkészítését, a piacelemzés egyszerűbbé tételét, valamint komplex riportok elkészítését teszi lehetővé. A CRM rendszer a szabályozott értékesítési és marketing folyamatok biztosítása mellett, a webintegrációs megoldás segítségével interaktív felületet biztosít a meglévő ügyfelek számára.