10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban

forrás: Prím Online, 2013. február 4. 17:36

Tényleg eltűnik az email? Bajban van a közösségi média? Hogyan befolyásolják a kommunikációt az olyan új technológiák, mint az NFC és a WebRTC? Mi a videokonferenciák igazi gátja? Hogyan fejlődik tovább a BYOD? Az Enterprise Group, a Siemens Enterprise Communications kiemelt disztribútora szerint 2013-ban 10 tényező fogja meghatározni az üzleti kommunikáció fejlődését.

1.    A BYO_ az új BYOD
A már közismert BYOD jelenség tovább terjed és egyre több kategóriát foglal magába – Hozd A Saját Operációs Rendszered, Alkalmazásaidat, Tárhelyed, Felhőd – mely újabb informatikai biztonsági kihívásokat jelent majd a vállalatok számára.


2.    Az első generációs közösségi médiának befellegzett
A jelenlegi közösségi média helyét egy sokkal strukturáltabb és produktívabb virtuális közösségi modell veszi át, amely nagyságrendekkel hatékonyabban használható majd például az üzleti szférában.


3.    A következő autód az asszisztensed lesz
A 2013 második felében értékesített autókban a tableteknek és okostelefonoknak is alapértelmezett helye lesz a műszerfalon, és a fejlesztések csökkentik a vezetést zavaró tényezők számát.

4.    Az Ön postafiókja megtelt
Jóllehet, a közösségi média szakértők az email eltűnését vizionálják, mégis ez marad az üzleti célú elektronikus kommunikáció fő eszköze. 2013 a levelező rendszerekhez készülő bővítmények – például a levelezési hatékonyság és szűrőeszközök – aranykora lesz.

5.    C-meghajtó=Cloud
Elmosódik a határvonal a magán és üzleti célú felhasználás között, így alkalmazottaknak egy pontos hozzáférésük lesz a saját és vállalati adataikhoz. A kényelmes tárolás és a csapatmunkához kapcsolódó tartalommegosztás területén a privát felhő teljesen kiszorítja a pendrive-okat és a levelezést.


6.    A videokonferenciák utolsó gátja: a felhasználó
A videokonferencia elterjedésének hagyományos gátjai gyakorlatilag megszűntek – 2013-as év végére már a széles képernyős tévék is alkalmasak lesznek több résztvevős video beszélgetésre – így az utolsó kihívás, hogy a videó kamerák elé ültessük a résztvevőket!


7.    Arccal (és hanggal) a valós idejű kommunikáció felé
A WebRTC egyre szélesebb elterjedésével a vállalati kommunikációs szállítók minden bizonnyal bejelentik saját, várhatóan a már meglévő vállalati megoldásaikkal átjárható WebRTC támogatásukat. Hang és videó funkciók jelenhetnek meg olyan területeken is, amire korábban sosem számítottunk volna.


8.    A kommunikáció rögzítése a „Big Data” új forrása
Minden egyes beszélgetés felvétele, leiratozása, indexelése és címkézése egy újabb lökést ad az úgy nevezett „big data”, a nagy adathalmazok térnyerésének. A hatalmas mennyiségű adat rendszerezése, szűrése és kereshetősége nagyban megkönnyíti majd a kommunikáció megfelelő kontextusba helyezését.


9.    A csapat virtuális, a versenyelőny valódi
A vállalatok felfedezik a csapatmunka hatékonyságának drasztikus növelésében rejlő kiaknázatlan lehetőségeket, így a távolról dolgozó és szétszórt virtuális csapatok lesznek a norma a kritikus feladatok esetén.


10.     Felszálló ágban az NFC technológia
Az NFC technológia már nem csak az érintés nélküli mobil kereskedelemre lesz hatással, hanem a tartalom megosztásra és a UC (Egységes Kommunikációs) interakciókra is.