Hogyan mobilozunk világszerte?

Czipperer Dia, 2013. február 26. 11:46

A Nielsen legújabb felmérésből kiderül, milyen eltérések és hasonlóságok figyelhetők meg a mobilhasználati szokások tekintetében világszerte. A felmérés 10 ország bevonásával készült, amelyek között az Egyesült Államok, Kína, India, Ausztrália és Dél-Korea is szerepelt.

A Nielsen felmérése arra próbál rávilágítani, milyen eltérések körvonalazódnak az egyes országokban a mobilhasználati szokások terén. 10 különböző ország adatait vetették össze: Ausztrália, Brazília, Kína, India, Olaszország, Oroszország, Dél-Korea, Törökország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok szokásait vizsgálták.

 
Az eredmények azt igazolják, hogy a feltörekvő piacokon, mint Dél-Koreában (67%), Ausztráliában (65%) és az Egyesült Királyságban (61%) az okostelefonok hódítanak. A hagyományos telefonok inkább Indiában (80%), Törökországban (61%) és Oroszországban (51%) jellemzőek. A „köztes” készülékek nem igazán nyerték el a felhasználók kegyeit. Ezek alatt olyan multimédiás készülékeket értenek, amelyek az okos és a buta kategória közé sorolhatók. Itt Brazília érte el a legmagasabb százalékot – bár ez is mindössze 21%, vagyis a felhasználók kevesebb, mint negyede.
 
Az alkalmazások használata is országonkénti eltéréseket mutat. Például amíg a felhasználók nagyobb része szereti a navigációs, térképes alkalmazásokat, addig Törökországban és Indiában mindössze néhány százalék használ ilyen applikációkat. Ugyanígy igaz ez a vásárlás és kiskereskedelmi alkalmazásokra is: ezekben az országokban a legkisebb az ezekre való hajlandóság.
 
Van viszont, ami mindenhol leköti az emberek figyelmét: a játékok és a közösségi média (ld. a képen) – ebben az esetben sem kulturális, sem egyéb különbségek nem mutatkoznak meg nagy számban. A felmérés eredményeit részletesen az MWC-n (Mobile World Congress) ismertetik.
 
Forrás: Mashable.com