Harminc milliós bírságot kapott a Vodafone az országos lefedettség miatt

MTI Sajtóadatbank, 2013. március 7. 08:30

Harminc millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Zrt.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megtévesztő mobilinternet reklámok miatt - közölte a GVH. A Vodafone szerint a GVH rosszul értelmezte a reklámban elhangzott, és a lefedettségre vonatkozó "országszerte" szóhasználatot.

A versenyhivatal a Vodafone 2012. február 13. és március 31. között zajlott, a társaság mobilinternet hálózatát népszerűsítő reklámkampányát vizsgálta.

A hatóság megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető, ráadásul a reklámok a másik két versenytárs hálózatának elérhetőségére vonatkozóan kritikát tartalmaztak. A reklámban megjelenő fő üzenet a GVH szerint így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem.

A GVH szerint ez alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A 30 milliós bírság kiszabásakor a versenyhatóság súlyosító tényezőként értékelte, hogy a jogsértés közel két hónapon át folyt, és a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.

A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a benne szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó "országszerte" szóhasználatot az "országban mindenhol"-ként értelmezte. A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében hozzáteszi: a Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége  az ország területének 91 százalékán érhető el a lakosság 95 százaléka számára.