A közösségi média hálójában

Czipperer Dia, 2013. április 18. 13:30

Facebook oldalunkon és korábbi cikkünkben is nosztalgiáztunk kicsit az internet fejlődéséről. Most egy Mashable infografika segítségével tekintjük át a közösségi hálózatok fejlődését 2000-től.

Nem is tűnik olyan távolinak, amikor átléptük a 2000-res évet, viszont a változások már annál jelentősebbek. És hogy mit jelent ez számokban? Egy évtized alatt Afrika ugrott a legnagyobbat ezen a téren, 3000%-kal nőtt az internethasználat, Ázsiában pedig számuk elérte az egy milliárdot, ami azt jelenti, hogy a Föld lakosságának egyhatoda ezen a kontinensen internetezik.

 

Nézzük, mi jellemez egy tipikus napot internet fronton! Ha úgy közelítjük meg a kérdést, vajon mennyi információt fogyasztunk egy átlagos napon, akkor bizony 168 millió DVD lemez telne meg vele. Bár a napi 294 millió e-mail és a 2 millió blogbejegyzés sem rossz.

 

Mi a helyzet a közösségi hálózatokkal? 2000 után kezdték meg térhódításukat, és azóta csak gyarapodnak és gyarapítják felhasználóikat.

 

2012-ben már az internetezők fele lépett be valamelyik oldalra, havi szinten pedig 63,2%-uk látogatta meg legalább egyszer valamelyik közösségi site-ot. 2013-ra a becslések szerint már a havi átlag 67,6% körül alakul majd, 2014-re pedig ez szám a 70,7%-ot elérheti. Vagyis az internetező társadalom majdnem háromnegyede a szociális hálón is jelen lesz két év múlva.

 

A legnépszerűbb közösségi oldal jelenleg a Facebook, amely tavaly átlépte az 1 milliárdos küszöböt. A legtöbb országban ez a domináns, bár Kínában tiltott oldalnak számít. A városok tekintetében Bangkokban a legnépszerűbb, minden más városnál többen használják itt Zuckerberg „találmányát”. Ami érdekes, hogy a TOP 5 város között nem találunk amerikait: második Jakarta, aztán Sao Paulo, Istanbul és Mexikóváros követi.

 

 

A YouTube történetét is elemeztük korábban, ebbe nem is mennék bele mélyebben, de azt kiemelném, hogy a Facebook után a második legkedveltebb közösségi oldalnak számít a havi egyedi látogatószámával (800 millió). Gondoltad volna, hogy naponta 500 évnek megfelelő videót néznek meg az oldalon?

 

A Twitterről sem illik elfeledkeznünk, amely a mikroblogok körében a legkiemelkedőbb. A TOP 3 ország között van USA, Brazília és Japán, bár a különbség még e három között is jelentős. Az Egyesült Államokban 107 millió Twitter fiók van, míg Brazíliában már csak 33, Japánban pedig 30 millió.

 

A Pinterest főként a hölgyek számára vonzó, bár az Egyesült Királyságban a férfiak jobban kedvelik (56% vs. 44%) az oldalt – ez az egyetlen ország, ahol a férfiak a dominánsabbak.

 

És elérkeztünk a Google+-hoz, amely most kezd egyre jobban nálunk is elterjedni. Főként az USA-ban hódít, és India a második helyen áll az országok között. A szolgáltatás még csak két éve működik, és tavalytól érhető el a fiatalok számára is, ám ehhez képest nagyon jól teljesít.

 

 

A népszerűségi listán a következő a Tagged, amely 2004-ben indult. Ez 220 országban érhető el, 18 nyelven – köztük magyarul is. Az USA itt is első helyen áll, és a Fülöp-szigetek áll a dobogó második fokán.

 

A LinkedIn jelenleg a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala. 2003 májusában indult az oldal, de lévén, hogy meghatározott szegmenset céloz meg, a felhasználók száma jelentősen elmarad a legnépszerűbb oldalakétól. 2012-es februári bejelentésük szerint 150 taggal rendelkeztek. A LinkedIn viszonylag kevés nyelven érhető el (angolul, csehül, dánul, franciául, németül, olaszul, oroszul, portugálul, románul és törökül).

 

És íme egy kép arról, 2011 és 2012 júliusa között hogyan nőttek az Instagram megosztások a közösségi piacon.