Új on-line szolgáltatás a Panasonictól

, 2000. július 23. 12:32
A Matsushita, melynek legismertebb termékcsaládja a Panasonic, bejelentette, hogy októbertől LifeVit.com néven elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalatot hoz létre.
A LifeVit.com internetes oldal a Panasonic első komolyabb lépése a gyors ütemben fejlődő japán e-kereskedelmi piacon. Japánban eddig a tradicionális elektronikai vállalatok ellenálltak ennek a fejlődési irányzatnak, és nem indítottak on-line értékesítési oldalakat. Ennek hátterében az állt, hogy sokan fenntartásokkal fogadták ezt a kereskedelmi formát, nem bíztak a hatékonyságában.

LifeVit.com oldal információkkal szolgál a termékekről, emellett sokféle link vezet el a Panasonic országos kereskedelmi hálózatához. Az érdeklődők kapcsolatba léphetnek a kiskereskedőkkel és a viszonteladókkal, választ kaphatnak az őket érdeklő kérdésekre, problémákra, információkhoz juthatnak árakról vagy vásárlói akciókról.

A Panasonic szerint a LifeVit.com csak a legnépszerűbb, körülbelül 5-600 terméket értékesíti majd elektronikus úton (pl. televíziók, hifiberendezések), amely mindössze 1 százalékát teszi ki a teljes, közel 50 000-féle termékből álló kínálatnak.

Noha minden on-line bevétel a LifeVit.com oldalra érkezik majd, a cég azt reméli, hogy ezzel az eladási formával a már meglévő üzletekben is fellendül a forgalom, és nem lesz szükség arra, hogy a kisebb viszonteladók megszüntessék a kereskedelmet. A Panasonic ugyanis meg van győződve arról, hogy a hagyományos kereskedések továbbra is fontos részét képezik az üzleti és eladási politikának.

A Matsushita 1994-ben alapította a Panasonic Magyarországot. A társaság a szórakoztatóelektronikai termékek piacán tavaly 7,9 milliárd forintos árbevétellel 21 százalékos piaci részesedést ért el. A cég teljes árbevétele több mint 13 milliárd forint volt.