Megvannak az Imagine Cup döntősei

forrás: Prím Online, 2013. június 9. 14:50

Fény derült arra, hogy melyik 86 csapat utazhat Szentpétervárra júliusban, hogy megmérkőzzön a tizenegyedik Imagine Cup 1 millió dolláros összdíjazású nemzetközi döntőjében. A csapatokat újító szellemű ötleteik, az integrált technológiák magas szintű használata, valamint sikeres üzleti terveiknek köszönhetően jutottak be a legjobbak közé. Az Imagine Cup része a Microsoft YouthSpark nevű kezdeményezésének, amelynek célja az, hogy új lehetőségeket teremtsen a fiatalok millió számára világszerte.

Idén minden korábbinál több diák vett részt az Imagine Cup versenyén, számuk 70 százalékkal nőtt 2012-hez képest. A csapatok két módon juthattak ki a döntőre: Innováció, Segít a Technológia és Játék kategóriában az országos döntőkön kellett bizonyítaniuk, míg a Windows 8-ra, a Windows Phone-ra és a Windows Azure-ra épülő pályázatok az internetes fordulókban mérettettek meg.

Hazánkat a PlanB Labs csapata képviseli a döntőben, amely a LearnInvisible néven futó projekttel indul. Az applikáció kezdő nyelvtanulóknak nyújt segítséget a választott idegen nyelv olykor nehéznek tűnő szavainak elsajátításában. Az alkalmazás különlegességét a grafikai megoldásokba sűrített nyelvtanuló trükkök adják, amelyek nagyban különböznek az elérhető alkalmazások mechanizmusaitól. A felhasználó az érintőképernyőn egyszerű mozdulatokkal tud új szavakat tanulni és gyakorolni. A LearnInvisible ötlete a csapat első játékán, a ThinkInvisible-ön alapul.



Szponzori díjak
A diákok a nemzetközi döntőben hat kategóriában mérik össze tudásukat, ahol az első, második és harmadik helyek mellett különdíjak is várnak rájuk:
·    AppCampus Award
A Windows Phone projekttel induló csapatok nevezhetnek be az 50 000 euró értékű támogatásra, amely a négyhetes finnországi AppCampus tanfolyamon való részvételüket finanszírozza.
·    DreamSpark Learning Award
Az 5000 dolláros fődíjra azok a csapatok nevezhetnek be, amelyek szoftveres projektjei új tanulási vagy tanítási módszereket mutatnak be.  
·    Facebook Creativity Award
A Facebook bejelentkezést saját alkalmazásaikba integráló, s ezáltal annak terjedését elősegítő, valamint az aktivitást növelő pályázatok jelentkezhetnek a 25 000 dolláros fődíjra, amelyet Facebook hirdetési kuponok formájában osztanak ki. 
·    KFC Russia Award
A fiatalok kultúrájával, az egészséges életmóddal és a táplálkozással kapcsolatos Microsoft Kinect projekteken dolgozó döntősök szállhatnak ringbe a 10 000 dolláros díjért, ráadásul projektjüket be is mutatják a KFC legmenőbb moszkvai éttermében.
·    Mail.Ru Group Connected Planet Award
Erre azok a projektek nevezhetnek be, amelyek az online kommunikációt és a szórakoztatást mulatságos, hasznos és innovatív formában tálalják. Díjak: 1. hely: 10 000 dollár, 2. hely: 5000 dollár és 3. hely: 3000 dollár.
·    Women’s Empowerment Award
Az ENSZ Női szervezetével közösen meghirdetett díjat azoknak a csapatoknak adják, amelyek olyan technológiai megoldásokat fejlesztenek, amelyek a saját életük javításának lehetőségével ruházzák fel a nőket. 1. hely: 12 000 dollár, 2. hely: 8000 dollár.

Fentiek mellett a társadalmi jólétre összpontosító projekteken dolgozó döntősök a YouthSpark program keretében a Microsoft Imagine Cup ösztöndíjakra pályázhatnak, amelyek összértéke 3 millió dollár. Segítségével a diákok megvalósíthatják azokat az ötleteiket, amely élhetőbbé és jobbá teszik a világot.

Az iparág szakértői alkotják a nemzetközi döntő zsűrijét
Az esemény moderátora idén a BBC nagy sikerű sorozata, a Doctor Who főszereplője, Matt Smith. Idén az Imagine Cup zsűrije nemcsak a széles körű tapasztalatokat képviseli, de az innovációban, a technológiafejlesztésben, a játékfejlesztésben és egyéb kulcsfontosságú területeken szerzett szakértelmet is. Az Oroszországba utazó, és a döntős projekteket elbíráló zsűritagok között találjuk Catherine Bracyt a Code For Americatól, Simon Lut a Twitter képviseletében, valamint Alekszej Pazsitnovot, a Tetris és sok egyéb játék létrehozóját. A zsűri teljes listája az Imagine Cup weboldalán található.