A legbizarrabb céges ajándékok

forrás: Prím Online, 2013. július 13. 09:06

A vállalati ajándékok esetében már korántsem csak a szándék a fontos, hanem a megfelelő tárgy kiválasztása is. A Regus 90 ország több mint 26.000 üzletemberének tapasztalatai alapján összeállította minden idők legkülönösebb üzleti ajándékainak listáját

Az ajándékozás szokása továbbra is nagy népszerűségnek örvend a vállalatok körében – talán ez az oka, hogy a cégek ügyfelei szép számmal találkoznak inkább bizarr, mintsem kedvesnek mondható ajándékokkal. A Regus, a rugalmas irodai megoldások vezető szolgáltatójának felmérése alapján a cégek 71 százaléka ad valamilyen ajándékot ügyfeleinek vagy üzleti partnereinek, egyharmaduk azonban bevallottan nem költ annyit ezekre az ajándékokra, mint a korábbi években.

 

A szűkös anyagi kereteket sok helyen kreativitással igyekeznek ellensúlyozni, legalábbis ez derül ki abból a listából, amely minden idők legkülönösebb céges ajándékait összegzi. Néhányan a „ha nekem tetszik, nekik is fog” elv alapján választanak ajándékot, így a listán a kissé különös tárgyaktól kezdve az egészen bizarr relikviákig szinte minden megtalálható. Míg nálunk az árvizek miatt a homokzsák esetleg hasznos ajándéknak tűnhet, addig a halott háziállatot már kevésbé tudták értékelni a válaszadók.

 

A 10 legfurcsább ajándék világszerte

A 10 legfurcsább ajándék Magyarországon

Mumifikált fej

Rántott bébiskorpió

Macskatetem

Gumimatrac

Étel alakú füldugó

Műhó

Savlekötő gyógyszer

Tisztítószer

Manikűrkészlet

Szemránckrém

Koporsó

Felfújható kecske

Homokzsákok

Felhúzható zenedoboz

Monogramos alsónemű

Gereblye

Talajminták

Hintaszék

Alkoholszonda

Távcső



A megkérdezett magyar üzletemberek között is bőven akad, aki találkozott már szokatlan ajándékokkal. Volt rá példa, hogy valaki hólapátot vagy szaunafelszerelést, esetleg Télapónak öltöztetett sörösüveget kapott ajándékba. Szerencsére (vagy sajnos) az ilyen típusú ajándékok nem általánosak, és a legtöbb esetben a cégek törölközőkkel, kulcstartókkal és sörnyítókkal kedveskednek ügyfeleiknek.

 

Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója megjegyezte: „Még a kulturális különbségeket tiszteletben tartva is akadnak olyan tárgyak a listán, amelyeket legtöbben vonakodva fogadnánk el ajándékként. Az üzleti ajándék remek eszköz lehet arra, hogy kifejezzük megbecsülésünket partnereink iránt vagy közelebb hozzunk egymáshoz két vállalkozást, azonban az ajándékválasztás nagyban befolyásolja az ajándékozóról kialakult képet. Különösen fontos tehát belegondolni abba, hogyan fogadná a másik fél a neki szánt ajándékot. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a céges ajándékok némelyike rendkívüli képzelőerőről tanúskodik!”