Ázsiában a tajvaniak ragaszkodnak leginkább az okostelefonjukhoz

MTI Sajtóadatbank, 2013. augusztus 14. 11:36

Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a tajvaniak használják leggyakrabban a mobiltelefonjukat, többnyire filmnézésre vagy a közösségi oldalak használatára.

A Google és az Ipsos MediaCT piackutató közös kutatásából az derült ki, hogy a tajvaniak 81 százaléka nem lép ki otthonából mobilja nélkül. Ezzel - arányaiban - kicsit többen vannak, mint a japánok, akiknek 80 százaléka viselkedik hasonlóan. Hongkongban a készülékeikhez ennyire ragaszkodók száma 77, Szingapúrban 73, Dél-Koreában 63, míg a szárazföldi Kínában 44 százalékot mutatott.

A 2012-es felmérés során a tajvaniaknak még a 43 százaléka válaszolta azt, hogy nem hagyná otthon telefonját, nagyjából annyian, mint a szárazföldi Kínában, és sokkal kevesebben, mint japánban (78 százalék).
 

A kutatást végzők nem tértek ki az okokra, hogy minek köszönhető a tajvani lakosság körében egy éven belül mért számottevő emelkedés. Megállapították viszont, hogy az okostelefon-ellátottság 2013 első negyedévében elérte az 51 százalékot. Tavaly az első három hónapban ez az arány 32 százalék volt, míg egy évvel korábban mindössze 26 százalék.
 

A telefontulajdonosok szokásait firtató kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy 93 százalékuk leginkább a közösségi oldalakat látogatja, míg 90 százalékuk videókat néz. A megkérdezettek 87 százaléka szolgáltatás vagy termékek után kutat, 70 százalékuk legalább egy vásárlást le is bonyolít az okostelefonján.

Az online kutatásba ezer 18 és 64 év közötti olyan tajvanit vontak be, akik telefonjukat rendszeresen használják internetes böngészésre.